فرمانده جدید سپاه کیست؟

کدخبر: ۲۷۹۰۰۹
سردار سلامی عصر امروز با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده کل سپاه منصوب شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حضرت ایت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز با صدور پیامی سردار حسین سلامی را به عنوان فرمانده کل سپاه منصوب کردند.

سردار سلامی همچنین با یک درجه ارتقا به درجه سرلشکری نائل آمد و به این ترتیب هشتمین نفری خواهد بود که فرماندهی این نهاد بزرگ انقلاب را بر عهده می گیرد.

سردار سرلشکر حسین سلامی متولد 1339 در شهرستان گلپایگان و تحصیل کرده در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه علم و صنعت است.

او پس از وقوع انقلاب فرهنگی و همزمان با آغاز دوران پرشکوه دفاع مقدس در آبان ماه سال 1359 به سپاه پیوست و در طول سال‌های جنگ تحمیلی، مدتی از دوران خدمت خود را در غرب و در کردستان گذراند.

ازجمله مسئولیت های وی در 8 سال دفاع مقدس، فرماندهی در لشکرهای کربلا، 14 امام حسین (ع) و قرارگاه نوح (ع) بود.

وی همچنین فرماندهی دوره عالی جنگ را از سال 1371 تا 1376 گذراند و از دیگر سمت های او می توان به معاونت عملیات ستاد مشترک سپاه از سال 1376 تا ۱۳۸۴، فرماندهی نیروی هوایی سپاه از سال 1384 تا 12 مهرماه 1388 و جانشینی فرمانده کل سپاه از سال 88 تاکنون اشاره کرد.

سردار حسین سلامی سردار سرلشکر حسین سلامی متولد سال 1339 در شهرستان گلپایگان و تحصیل کرده در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه علم و صنعت است.

سرلشکر سلامی پس از پایان جنگ، دوره دانشکده فرماندهی و ستاد را گذراند و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی و نیز عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید