20 برابر شدن غلظت ریزگردها در هوای زابل

کدخبر: ۲۷۹۵۹۳
اقتصادنیوز: مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر زابل در سایر شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان نیز وزش باد شدید و گرد و خاک سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محسن حیدری افزود: وزش باد شدید و گرد و خاک در شمال استان غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به 2 هزار و 957 میکروگرم بر مترمکعب معادل 20 برابر حد مجاز رساند.

وی تاکید کرد: بیشینه سرعت وزش باد در زابل تا صبح امروز به 97 کیلومتر بر ساعت رسید که گرد و غبار حاصل دید افقی را در محدوده فرودگاه این شهر به هزار و 500 متر کاهش داد .

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: باد شدید و گرد و خاک در زاهدان و برخی نواحی مرکزی نیز سبب کاهش شدید کیفیت هوا شد، به نحوی که به سبب غلظت غبار موجود در هوا دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر به 800 متر کاهش یافت .

وی خاطرنشان کرد: پدیده گرد و غبار گسترده در شهر خاش نیز سبب شده تا دید افقی در محدوده ایستگاه هواشناسی این شهر به پنج هزار متر کاهش یابد .

حیدری با اشاره به خروجی آخرین نقشه‌های هواشناسی، عنوان کرد: امروز و فردا هم‌چنان وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان جریان دارد .

وی ادامه داد: روز پنج شنبه قدری از شدت وزش باد کاسته می‌شود اما انتظار می‌رود باد تا اواسط هفته آینده در شمال و نوار شرقی سیستان و بلوچستان جریان داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شمالی بودن جریانات از صبح امروز توده هوای سرد به شمال استان نفوذ کرده و انتظار می‌رود با تداوم این جریانات دمای هوای نیمه شمالی هشت تا 10 درجه کاهش یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید