محمود صادقی خبر داد

سوال از ظریف تقدیم هیئت‌رئیسه شد؛ چرا مثل آمریکا نقض عهد نمی‌کنیم؟!

کدخبر: ۲۷۹۶۳۹
اقتصادنیوز؛ محمود صادقی، عضو فراکسیون امید مجلس اعلام کرد که سوال از وزیر خارجه مبنی بر اینکه "باقی ماندن ایران در توافق هسته‌ای در شرایط فعلی چه فایده‌ای دارد؟" تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.
سوال از ظریف تقدیم هیئت‌رئیسه شد؛ چرا مثل آمریکا نقض عهد نمی‌کنیم؟!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ محمود صادقی امروز- چهارشنبه- در توییتی نوشت: روز گذشته سوال از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره برجام را تقدیم هیات رییسه مجلس کردم مبنی بر اینکه با وجود نقض عهد طرف آمریکایی و تعلل طرف های اروپایی در اجرای تعهداتشان حفظ برجام چه فایده ای برای ایران دارد و چرا از ضمانت اجرایی خروج متقابل از توافق استفاده نمی کنید.

محمود صادقی

در شرح سوال محمود صادقی نماینده تهران آمده است: رییس جمهوری عهدشکن ایالات متحده آمریکا در اردیبهشت سال گذشته برخلاف موازین حقوق بین الملل تعهدات رسمی و قانونی خود را نقض کرد و رسما از برجام خارج شد و برای تشدید فشارهای خود بر جمهوری اسلامی ایران روز به روز دایره تحریم های ظالمانه را گسترش داده و آن را به کشورهای دیگر تحمیل می کند.

در ادامه این سوال آمده است: طرف های اروپایی نیز که طبق برجام متعهد به همکاری با ایران در جهت رفع تحریم ها بین المللی هستند از ایفای تعهدات خود سرباز زده و در ایجاد ساز و کار مالی نیز تعلل می کنند. 

در شرح سوال نماینده مردم تهران تصریح شده است: با توجه به اینکه مطابق برجام با نقض تعهدات، طرف های دیگر جمهوری اسلامی ایران نیز حق خروج از این توافق را دارد در این شرایط حفظ برجام چه فایده ای دارد و چرا دولت ایران از ضمانت اجرایی خروج متقابل از توافق هسته ای استفاده نمی کند.

براساس این گزارش این سوال برای بررسی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارجاع شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید