یک متخصص بدنبال ساخت کپی ژنتیکی لیونل مسی !

کدخبر: ۲۸۱۰۹۲
اقتصاد نیوز: فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا با بازی های چشم نواز خود موجب تحسین و ستایش بسیاری در دنیا شده است.
یک متخصص بدنبال ساخت کپی ژنتیکی لیونل مسی !

به گزارش اقتصاد نیوز،متخصص اسپانیایی ژنتیک می گوید فناوری های لازم برای ساخت لیونل مسی موجود است اما در این فرایند، عوامل محیطی نقش مهم تری نسبت به ژنتیک دارد.

 آرکادی ناوارو، متخصص ژنتیک و سرپرست ذخایر ژنوم اروپا معتقد است با فناوری های مدرن، می توان یک لیونل مسی جدید به وجود آورد. به گزارش مارکا، آرکادی ناوارو در مصاحبه با Que t'hi jugues در خصوص ساخت مسی جدید گفت:

 می توانیم بازیکنی کاملا مشابه مسی بسازیم. با فناوری های کنونی قادر خواهیم بود لیونل مسی را شبیه سازی کنیم، طوری که انسان شبیه سازی شده مثل برادر دوقلوی مسی خواهد بود. انسان شبیه سازی شده، می تواند پتانسیلی همانند لیونل مسی داشته باشد اما در نهایت توانایی های فوتبالی لیونل مسی به دو عنصر مهم وابسته است که یکی از آن ها ژنتیک است. دیگر عامل تبدیل شدن مسی به فوتبالیستی بزرگ، آموزش در محیط صحیح بوده است. مسی، مسی است و فقط به خاطر ژنتیک مسی نشده است. او محصول محیطی است که در آن رشد کرده. لیونل مسی در لاماسیا رشد کرده و در آن جا، از نظر هورمونی درمان شده است. ژنتیک کاری که انجام می دهد، این است که پتانسیل و توانایی بالقوه را در اختیار ما می گذارد. اتفاقی که در مورد مسی افتاده، به شرایط و محیط زندگی بستگی بیشتری دارد تا ژنتیک.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید