برترین شهرهای سال ۲۰۱۹ در زمینه حمل و نقل

کدخبر: ۲۸۱۶۴۶
​اقتصاد نیوز:بهترین و طولانی‌ترین سیستم حمل و نقل جهان در سئول پایتخت کره جنوبی قرار دارد که تقریبا ۵۰۸ کیلومتر را پوشش می‌دهد.
برترین شهرهای سال ۲۰۱۹ در زمینه حمل و نقل

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایمنا، در صورتی که سیستم‌های حمل و نقل کارآمد وجود نداشته باشند مطمئنا روند توسعه کشور بسیار کند پیش خواهد رفت. بنابراین اولین نیاز زیرساختی اقتصاد هر کشور وجود یک سیستم حمل و نقل موثر و پس از آن تلاش برای حفظ و به روز رسانی آن است؛ چرا که دسترسی راحت به یک سیستم مناسب می‌تواند از بروز دیگر معضلات گریبانگیر جوامع همچون ترافیک، حوادث جاده‌ای و حتی تخریب جاده‌ها به میزان قابل توجهی بکاهد. بر همین مبنا بسیاری کشورها با هدف جابجایی راحت ساکنان خود اقدام به ایجاد برنامه‌های حمل و نقل مؤثر، زیرساخت‌های مناسب و سیستم‌هایی کارآمد کرده‌اند که در ادامه به بررسی برترین‌ها در این زمینه می‌پردازیم.

۵. لندن، انگلستان

انگلستان کشوری دارای سیستم حمل و نقل بی عیب و نقص و فوق‌العاده است و بدون تردید لندن، پایتخت آن بی‌نظیرترین سیستم را در کل کشور دارد که امکان دسترسی به هر نقطه از شهر را با استفاده از اتوبوس یا مترو فراهم می‌کند. سیستم مترو لندن که تحت عنوان London Underground شناخته می شود از قدیمی‌ترین سیستم‌های مترو در جهان است که از سال ۱۸۶۳ تا کنون در حال فعالیت است. در این شهر خدمات مترو، تراموا، اتوبوس‌های معمولی و اتوبوس‌های دو طبقه کاملا در دسترس هستند ولی اصلی ترین وسایل حمل و نقل در آن مترو است چرا که سریعترین راه برای پیمودن بیشترین مسافت در کمترین زمان است.

۴. پاریس، فرانسه

پاریس نیز یکی از شهرهای بزرگ دنیاست که به دلیل داشتن یکی از بهترین، امن‌ترین و کارآمدترین سیستم‌های حمل و نقل عمومی در جهان شناخته شده است. دولت این شهر مسائل حمل و نقل عمومی را بسیار جدی می‌گیرد و هر سال بودجه بالایی را صرف بهبود شرایط ترافیکی و خدمات جابجایی با قطار، اتوبوس‌ و تراموا می‌کند. به همین دلیل سیستم حمل و نقل پاریس بسیار کارآمد، در دسترس و شگفت‌انگیز است. شناسایی خطوط مترو از طریق سیستم کدبندی رنگی میسر شده است. قطارها همگی سر وقت در جایگاه ها توقف می‌کنند و اتوبوس‌ها بسیار تمیز و دارای تجهیزات مناسب هستند. خرید بلیط در تمامی ایستگاه‌های مترو، تراموا یا اتوبوس امکانپذیر است. البته بلیط مترو قابلیت استفاده برای اتوبوس ندارد و کرایه اتوبوس نسبت به مقصد موردنظر توسط راننده مشخص و اعلام می‌شود.

۳. توکیو، ژاپن

در این لیست ژاپن سومین جایگاه را به خود اختصاص داده است و سیستم حمل و نقل عمومی آن به خوبی برنامه‌ریزی شده است؛ وسعت، تمیزی و نظم از ویژگی‌های بارز سیستم این شهر است. توکیو با شبکه‌ای متراکم از خطوط قطار، مترو و اتوبوس حدودا توسط دوازده شرکت مختلف اداره می‌شود. در این شهر امکان خرید بلیط تمام روزه وجود دارد ولی از آنجایی که این بلیط در همه متروها و قطارها قابل استفاده نیست، بنابراین می‌توان نسبت به خرید یک کارت بلیط قابل شارژ یا بلیط تک سفره اقدام کرد.

۲. سنگاپور، سنگاپور

سنگاپور با سیستم حمل و نقل مقرون به صرفه، پاکیزه، بسیار دقیق و همچنین خلوت خود، دومین جایگاه را در بین شهرهای دارای بهترین حمل و نقل عمومی در سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص داده است. در تمامی گوشه و کنارهای این شهر، قطار، مترو یا اتوبوس دیده می‌شود و سیستم حمل و نقل سریع (MRT) آن، احتمالا سریع‌ترین راه برای جابجایی در شهر است. سیستم اتوبوس‌های این کشور دارای یک شبکه گسترده‌ از مسیرهایی است که اکثر مکان‌های دیدنی را پوشش می‌دهد و از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. برای استفاده از این سیستم و یا اتوبوس‌های شهری می‌توان نسبت به تهیه بلیط های تک سفر اقدام کرد و یا با خرید یک گذرنامه گردشگری سنگاپور (STP) یا کارت‌های مخصوص EZ-Link  نسبت به خرید سفرهای یک، دو یا سه روزه اقدام کرد.

۱. سئول، کره جنوبی

بهترین و طولانی‌ترین سیستم حمل و نقل جهان، در سئول پایتخت کره جنوبی قرار دارد که تقریبا ۵۰۸ کیلومتر را پوشش می‌دهد. در تمامی روزهای هفته و حتی در ساعات اوج ترافیک، قطارهای این شهر هر دو دقیقه یک بار به حرکت در می‌آیند. در وسایل حمل و نقل عمومی این شهر، فضای مخصوص زنان باردار، سالمندان و توانخواهان تعبیه شده است و در آن‌ها مانند دیگر مکان‌های عمومی دسترسی نامحدود به Wi-Fi  وجود دارد.

 کارت‌های مخصوص حمل و نقل در این کشور با دو نام Cashbee و Tmoney قابلیت استفاده در اتوبوس‌های عمومی و متروهای چند شهر و اماکن گوناگون در سراسر کشور را دارند. با استفاده از این کارت‌ها مسافران می‌توانند بدون نیاز به خرید یک بلیط تک سفره برای هر وسیله به راحتی از تمامی وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرند. این کارت‌ها همچنین برای خرید در مراکز خرید و فروشگاه‌ها نیز قابل استفاده هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید