افزایش بی‌سابقه قیمت آیفون در پی سیاست‌های دونالد ترامپ

کدخبر: ۲۸۲۰۷۳
اقتصاد نیوز:سیاست‌های اشتباه اقتصادی و تجاری دونالد ترامپ سبب افزایش قیمت بیش از حد گوشی‌های آیفون در آمریکا شده است.
افزایش بی‌سابقه قیمت آیفون در پی سیاست‌های دونالد ترامپ

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهروندان آمریکا خود را برای افزایش بیشتر قیمت گوشی‌های هوشمند روز‌های آتی آماده می‌کنند. این افزایش قیمت بی‌سابقه محبوب‌ترین تلفن همراه هوشمند در آمریکا هم زمان با اجرای فاز بعدی سیاست‌های اقتصادی و تجاری دونالد ترامپ در آمریکا اتفاق افتاده است و پیش‌بینی‌‎ها از بیشتر شدن قیمت‌ها حکایت دارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در راستای اجرای سیاست‌های تجاری و ارتباطی اشتباه خود با دیگر کشور‌های جهان و به طور ویژه کشور چین، تعرفه کالای وارداتی از این کشور‌ها را به شدت افزایش داده است. طبق قوانین جدید در آمریکا قرار است از جمعه آینده تعرفه کالا‌های وارداتی از کشور چین به میزان ۲۵ درصد افزایش یابد. این افزایش تعرفه بر حدود ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی اعمال می‌شود.

ادامه چنین سیاست‌‎‌هایی از سوی ترامپ تنها به شدت گرفتن جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین منجر خواهد شد و به طور حتم صدمات سنگینی را به شرکت‌ها و صنایع فعال در هر دو کشور وارد می‌کند. تقریبا تمامی کارشناسان سیاسی با اتفاق نظر معتقدند که رئیس جمهور آمریکا از هرگونه ابزاری برای اعمال فشار بیشتر بر چین استفاده می‌کند و بدون در نظر گرفتن منافع مردم تنها به دنبال توافق با چینی‌ها و گرفتن امتیاز از آن‌ها است.

افزابیش بی‌سابقه قیمت آیفون در پی سیاست‌های دونالد ترامپ

این رفتار‌های سیاست‌مداران آمریکایی نه تنها موجب بروز خشم در چین شده، بلکه قیمت دستگاه‌های هوشمندی مانند محصولات اپل که حجم بسیار زیادی از آن‌ها در چین ساخته می‌شود را نیز افزایش داده است. آمار‌های فروش شرکت اپل در سه ماهه گذشته در سال جاری میلادی نشان می‌دهد که میزان فروش گوشی، تبلت و سایر دستگاه‌های تولید این شرکت در چین ۲۱.۵ درصد کاهش داشته و از ۱۳.۰۲ میلیارد دلار به ۱۰.۲۲ میلیارد دلار رسیده است.

تاکنون ۱۲۸ قلم کالای وارداتی از چین مشمول قوانین جدید تعرفه‌ای آمریکا شده‌اند و با توجه به رفتار‌های غیرعقلانی دونالد ترامپ به احتمال زیاد بر این تعداد افزوده خواهد شد. با توجه به آسیب‌های گسترده تجاری به اپل، مدیران این شرکت از احداث سه کارخانه جدید برای تولید گوشی‌های آیفون در داخل آمریکا در آینده‌ای نزدیک خبر دادند تا بتوانند نیاز خود به واردات از چین را کاهش دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید