مقام ارشد نظامی آمریکا در منطقه:

در صورت لزوم ناو آمریکا به تنگه هرمز می‌رود/برای جنگ آماده نمی‌شویم

کدخبر: ۲۸۲۵۸۵
اقتصادنیوز؛ جیم مالوی، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین علی‌رغم اعلام اینکه دنبال جنگ با ایران نیستیم و برای جنگ هم آماده نمی‌شویم، گفت: در صورت لزوم ناو هواپیمابر به تنگه هرمز اعزام خواهد شد.
در صورت لزوم ناو آمریکا به تنگه هرمز می‌رود/برای جنگ آماده نمی‌شویم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ این مقام نظامی ارشد آمریکا در منطقه اعلام کرد که کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست، هرچند اعزام ناو هواپیمابر به تنگه هرمز محتمل است.

«جیم مالوی» مدعی شد که هشدارهای سازمان‌های اطلاعاتی درباره تهدیدات از جانب ایران، مانعی بر سر اعزام ناو هواپیمابر نیست و در صورت لزوم این ناو به تنگه هرمز اعزام خواهد شد.

مالوی در گفتگوی خود با رویترز با ادعای این که نیروی دریایی آمریکا دارای توانایی‌های بسیاری است، در عین حال افزود که ارتش آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست و برای جنگ هم آماده نمی‌شود.

فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با توضیح این که در وضعیت برنامه‌ریزی جنگی قرار نداریم، افزود: برای پاسخ به هرگونه تهاجم علیه آمریکا و شرکای خود در منطقه در آمادگی کامل به سر می‌بریم.

با وجود اقدامات خصمانه و ضدایرانی مقامات آمریکایی، اما مقامات کاخ سفید تا کنون به دفعات اعلام کرده‌اند که به دنبال به راه انداختن جنگ با ایران نیستند.

پیش از این نیز جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ با تکرار ادعاهای همیشگی خود علیه ایران، اما گفته بود که کشورش تصمیمی برای اقدام نظامی علیه ایران ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید