واکنش اروپا به حمله نیروهای سعودی به مناطق شیعه‌نشین

کدخبر: ۲۸۳۱۱۸
«علی الدبیسی» رئیس سازمان اروپایی – سعودی حقوق بشر روز یکشنبه در واکنش به حمله نیروهای سعودی به مناطق شیعه نشین قطیف واقع در شرق این کشور که هشت کشته بر جای گذاشت، گفت: وقایع قطیف در چارچوب تداوم سیاست سرکوب رژیم سعودی انجام شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، الدبیسی افزود: هیچ تضمینی برای اجرای عدالت در تعامل با مقام های سعودی که در قطیف سرکوب می کنند ، نیست.
رئیس سازمان اروپایی - سعودی حقوق بشر در ادامه گفت: مقام های سعودی اهالی منطقه را تهدید کردند تا هیچ اطلاعاتی درخصوص حوادث قطیف به بیرون درز ندهند.
نیروهای سعودی بعدازظهر شنبه با استفاده از خودروهای زرهی و امنیتی برخی منازل منطقه قطیف را محاصره و اقدام به تیراندازی کردند.
این حمله در جزیره تاروت در شرق القطیف صورت گرفت. نیروهای امنیتی به دنبال دستگیری یکی از مخالفان حکومت سعودی این یورش را صورت دادند.
عملیات نیروهای امنیتی عربستان 12 ساعت به طول کشیده است.
رژیم سعودی در سوم اردیبهشت ماه ، 37 شهروند بیگناه سعودی را که اغلب از شیعیان، قطیف، احساء و مدینه منوره بودند، با ضرب شمشیر اعدام کرد. امری که اعتراض و محکومیت گسترده ای در محافل منطقه ای و بین المللی به دنبال داشت.
عربستان این افراد را که اکثر آنها شیعه بودند، به روشی وحشیانه گردن زد و طبق گزارش سازمان ملل متحد، دست‌کم سه نفر از آنان زیر سن قانونی بودند. اگرچه آمریکا و رژیم صهیونیستی در این باره سکوت اختیار کرده اند اما گردن ‌زدن دسته‌جمعی و خشن شماری از زندانیان به اتهام فعالیت‌های تروریستی در عربستان، موج گسترده‌ای از اعتراض ها و انتقادها را در پی داشته است.
 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید