این غذاها را بخورید جوش می زنید

کدخبر: ۲۸۳۳۱۱
اقتصادنیوز: باید توجه داشته باشید که یک‌سری خوراکی سالم وجود دارد که با اینکه ارزش غذایی بالایی دارند، ولی ممکن است در برخی از افراد باعث بروز آکنه و جوش شوند.در ادامه با این خوراکی‌ها آشنا می‌شوید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز

میگو
یکی دیگر از موادی که می‌تواند موجب تشکیل جوش بر روی پوست شود، مصرف زیاد ید است. میگو و برخی از غذاهای دریایی حاوی مقدار زیادی ید هستند. این مواد اگرچه کالری پایینی دارند، اما به‌دلیل بالا بودن سطح عناصر شیمیایی ممکن است موجب بروز جوش و حساسیت‌های پوستی به‌ویژه در بانوان شوند.اگر شما تمایل دارید از غذاهای دریایی استفاده کنید، توصیه می‌شود موادی را در سبدغذایی خود بگذارید که میزان اسیدهای چرب آن در سطح متعادلی باشد، مانند ماهی سالمون.

غلات
صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی در روز است، به‌همین‌خاطر از بهترین و سالم‌ترین مواد غذایی برای این وعده استفاده کنید.برخی از غلات را به‌عنوان مواد سالم، طبیعی و پرانرژی می‌شناسیم، اما باید بدانید در برخی از غلات، شاخص قندخون (شاخص گلیسمی) بالاست. این شاخص تعیین‌کننده‌ میزان انسولین و قندخون است. براساس پژوهش‌ها هرچه شاخص گلیسمی غلات بالاتر باشد، احتما بروز جوش و چین‌وچروک پوست نیز بیشتر می‌شود.

سویا
سویا ماده‌ غذایی مفیدی است که می‌تواند جایگزین موادغذایی ناسالم در رژیم غذایی روزانه شود، اما باید توجه داشت که مصرف زیاد آن، ‌ممکن است تاثیرات نامطلوبی روی پوست‌ داشته باشد. در این پژوهش عنوان شده است که مصرف سویا می‌تواند موجب اختلال در تعادل هورمون‌های بدن شود و همین نداشتن توازن هورمونی زمینه را برای بروز آکنه، جوش و یا حتی چروکیدگی پوست به‌خصوص در بانوان فراهم می‌کند.

 آبمیوه
مصرف آبمیوه کمک زیادی به کاهش استرس‌های روزانه می‌کند و در نتیجه پوست شاداب‌تری نیز خواهید داشت.فقط آبمیوه‌های ۱۰۰ درصد طبیعی را برای مصرف انتخاب کنید. هرچند ممکن است وجود شکر ضرر نداشته باشد، اما در برخی افراد ممکن است باعث بروز آکنه، جوش و یا دیگر حساسیت‌های پوستی شود. بنابراین، فقط از آب‌میوه‌های کاملا طبیعی استفاده کنید، به‌ویژه آبمیوه‌هایی که با استفاده از آبمیوه‌گیری پرس سرد گرفته می‌شوند، چون میزان بیشتری از آنزیم‌ها و مواد مغذی در آنها باقی می‌ماند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید