ویتامینی که آلرژی را کاهش می دهد

کدخبر: ۲۸۳۵۷۶
اقتصادنیوز: یک متخصص آسم و آلرژی گفت: مواد غذایی غنی از ویتامین C و اسید فولیک به کاهش التهابات ناشی از واکنش های آلرژیک کمک می کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز:  عباس رهایی افزود: افرادی که حساسیت دارند، دارای دستگاه ایمنی هوشیار هستند که نسبت به مواد ظاهرا بی‌ضرر موجود در محل زندگی خود، واکنشی بیش از حد معمول نشان می‌دهند.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال گرده گیاهان می‌تواند سیستم ایمنی شخص آلرژیک را طوری تحریک کند که گویی با یک خطر جدی روبرو شده، حساسیت یک مشکل بسیار شایع است و از هر ۱۰ نفر، ۲ نفر به نوعی از آن مبتلا هستند.

رهایی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد جمعیت دنیا آلرژی دارند، ادامه داد: مصرف مواد غذایی حاوی ویتامی C و اسید فولیک موارد حساسیت افراد مبتلا به آلرژی را در فصل بهار کاهش می دهد.

رهایی خاطرنشان کرد: بسیاری از حساسیت‌ها، ارثی هستند و از والدین به فرزندان منتقل می‌شوند، افراد می‌توانند توانایی ابتلاء به آلرژی را نیز ارث ببرند، هنگامی که یکی از والدین به نوعی از حساسیت مبتلا باشد، شانس ابتلای فرزند او ۵۰ درصد و اگر هر دو آنها آلژیک باشند، این مقدار به ۷۵ درصد می رسد.

این پزشک اضافه کرد: سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و آناناس حاوی ویتامین C زیادی است که نقش موثری در تسکین علائم آلرژی دارد و به باز شدن سینوس‌ها کمک می‌کند.

رهایی تصریح کرد: مطالعات نشان داده که حدود ۵۰۰ میلی‌گرم ویتامین C در روز می‌تواند علائم آلرژی را تسکین دهد‌.

وی با بیان اینکه مرکباتی مانند پرتقال و لیموترش نیز برای درمان حساسیت بهاری مفید است، گفت: سیر و پیاز نیز ار مواد قدرتمند برای مقابله با آلرژی است، چون عملکردی مانند آنتی‌هیستامین‌ها دارند و افراد برای پیشگیری از حساسیت در فصل بهار باید بیشتر از سیر و پیاز استفاده کنند.

رهایی افزود: آبریزش بینی، اشک ریزش، سرفه، عطسه و اشکال در تنفس، گرفتگی بینی، عطسه، خارش و تورم پوست، پوست خشک و قرمز و حتی بروز جوش‌های پوستی از عوارض حساسیت است که به واکنش افراد نسبت به آن ماده آلرژی زای خاص بستگی دارد.

وی تصریح کرد: حساسیت‌های فصلی در چشم موجب ورم، ملتهب شدن و قرمزی، تورم و اشک ریزش و حساسیت به نور، در دستگاه تنفسی فوقانی باعث گرفتگی، خارش و آب ریزش بینی و در دستگاه تحتانی تنفسی موجب سرفه، احساس کمبود هوا، خس خس، تنگی نفس و در بینی موجب احساس خارش در بینی و گلو، سقف دهان و گوش‌ها، کاهش تمرکز و احساس ناخوشی و خستگی و عصبی شدن می‌شود.‌

این پزشک تاکید کرد: مواد غذایی حاوی ویتامین C و اسیدفولیک نقش دارویی بسیار مهمی در جلوگیری از آلرژی دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید