قیمت موبایل مجددا افزایش پیدا خواهد کرد!

کدخبر: ۲۸۳۶۱۴
​اقتصاد نیوز:قیمت موبایل با توجه به لغو رجیستری گوشی های مسافری مجددا افزایش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر فعالان این حوزه از افزایش 20 تا 30 درصدی قیمت این کالا خبر می‌دهند.
قیمت موبایل مجددا افزایش پیدا خواهد کرد!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، وزارت ارتباطات با هدف جلوگیری از قاچاق گوشی های موبایل طرح رجیستری را اجرا کرد که بر اساس آن شرایط تعیین شده گوشی های وارداتی به صورت مسافری و واقعی در سامانه همتا ثبت می‌شدند، اما فروشندگان موبایل با استفاده از این طرح توانستند گوشی های وارداتی خود را ثبت کنند؛‌ زیرا در این روش محدودیتی برای ثبت یک گوشی تعیین نشد و حتی واردکنندگان برای ثبت آن نیازی به خروج از کشور نداشتند.

از این رو برای جلوگیری از ثبت گوشی های مسافری از اسفند 97 اقداماتی انجام شد که این اقدام اعتراض فروشندگان موبایل را به همراه داشت و حتی شعارهایی چون مرگ بر رجیستری نیز شنیده می‌شد. با توجه به وقوع چنین موضوعی در روزهای پایانی سال 97 قیمت موبایل نیز افزایش پیدا کرد و در بازار شاهد شدت گرفتن التهابات بوده‌ایم. مسئولان نیز برای کاهش التهاب بازار شرایط ثبت گوشی مسافری بدون اطلاعات پاسپورت را مجددا فراهم کردند، اما در اردیبهشت 98 باز هم مقابله با ثبت گوشی های مسافری مطرح شد و در همین رابطه دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت از اول خرداد 98 فقط مسافران واقعی می‌توانند گوشی های مسافری خود را رجیستری کنند.

افزایش قیمت موبایل با لغو رجیستری گوشی های مسافری

محمد مهدی غفوریان، رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه در این خصوص عنوان کرد در تاریخ 30 اردیبهشت مهلت رجیستری گوشی های مسافری به پایان می‌رسد و قرار است پس از آن به سایت گمرک متصل شود تا فقط مسافران واقعی قادر باشند گوشی موبایل خود را ثبت کنند. اگر این اتفاق رخ دهد، بازار ملتهب خواهد شد؛ زیرا در حال حاضر میزان خرید و فروش گوشی موبایل کاهش پیدا کرده است و فروشندگان بزرگ نیز تمایلی به فروش ندارند و بر این باورند که پس از لغو رجیستری گوشی های مسافری قیمت موبایل افزایش پیدا می‌کند و می‌توانند با فروش محصولات خود به سود بیشتری دست پیدا کنند. گفتنی است قیمت موبایل طی روزهای گذشته به میزان 20 درصد افزایش پیدا کرده است و بر اساس آمار از 60 تا 70 مدل گوشی در بازار، فقط 20 تا 30 مدل توسط فروشندگان عمده فروخته می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید