کدام عضو کابینه روحانی طرفدار مذاکره با آمریکاست؟

کدخبر: ۲۸۴۰۲۷
اقتصادنیوز: معاون رئیس‌جمهور گفت: الان آمریکا برای مذاکره مطرح می‌کند و ادعا دارد برای مذاکره آماده است و رئیس‌جمهورشان شماره می‌دهد، به نوعی می‌خواهد مسئله را بر گردن ما بیندارد یا اصطلاحا توپ را در زمین ما باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، معصومه ابتکار در پاسخ به این سئوال که «مخالفان دولت می گویند بخشی از دوت طرفدار مذاکره با امریکاست، آیا شما کسی را در دولت می شناسید که موافق مذاکره باشد؟» گفت: خیر من چنین کسانی را در کابینه نمی‌شناسم. قطعا فرمان رهبر معظم انقلاب در این موضوع خیلی شفاف است و بنظرم مسئله روشن است.

وی افزود: البته در کنار جنگ اقتصادی، جنگ روانی هم وجود دارد، بحثی که الان آمریکا برای مذاکره مطرح می‌کند و ادعا دارد برای مذاکره آماده است و رئیس‌جمهورشان شماره می‌دهد، به نوعی می‌خواهد مسئله را بر گردن ما بیندارد یا اصطلاحا توپ را در زمین ما باشد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم یادآور شد: ما حتما باید استراتژی صحیحی برای مواجهه با این موضوع داشته باشیم و برای مردم توضیح بدهیم که دلیل این که ما گفتیم «نباید مذاکره کرد»، بی‌اعتمادی به طرف مقابل است.

وی ادامه داد: ما قراداد خوبی را در قالب برجام داشتیم که مورد توافق طرفین بود، این توافق داشت اجرا می‌شد و بارها هم سازمان بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که هیچ مغایرتی وجود ندارد و ایران کاملا به اجرای تعهدات خودش پایبند بوده است بنابراین مفهومی ندارد که ایران دوباره وارد مذاکره شود.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: ایران همواره اعلام کرده که اهل منطق و استدلال است بنابراین مذاکره فی نفسه مسئله بدی نیست، کما این که این کار را در مورد برجام انجام داد، اما شرایط به گونه‌ای است که به هیچ عنوان نمی‌توان وارد عرصه مذاکره شد.

ابتکار با بیان اینکه ما با مقاومت و برخورد منطقی پیش می رویم، تأکید کرد: انشاءالله مردم، گروه‌ها و طیف‌های مختلف سیاسی ‌انسجام و همدلی لازم را بیشتر مورد توجه قرار می دهند تا از این شرایط عبور کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید