هویچ پخته بخوریم یا خام؟

کدخبر: ۲۸۴۲۰۹
اقتصادنیوز: هویج به داروی بینایی مشهور است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز  گیاهی دو ساله دارای ریشه راست و ساقه بی کرک که نوع پرورش یافته آن در اکثر نقاط زمین کشت می شود. هویج دارای ۸۷ % آب ، ۱/۵ مواد ازته ، ۲/۰ % چربی ، ۸ % مواد گلوسیدی ، حدود ۱/۵% سلولز و مقداری ماده رنگی کاروتن (ویتامین A ) و دیاستازهای مختلف و ویتامین های A,B,C,D,E است. خواص دارویی هویج 652bd5h7lu14ch8ic4hj6vw در هویج یک نوع آنسولین گیاهی وجود دارد که اثر کم کننده قند خون دارد بنابراین این عقیده قدیمی که هویج برای مبتلایان به بیماری قند خوب نیست کاملا غلط است وبیماران قند می توانند به مقدار کم از این گیاه استفاده کنند.

خوردن هویج مقاومت بدن را در مقابل بیماریهای عفونی بالا می برد، در برطرف کردن بیماری های آب آوردن انساج بدن، عدم دفع ادرار، تحریک مجاری هضم و تنفسی، سرفه های مقاوم، آسم، اخلاط خونی و دفع کرم اثر معجزه آسائی دارد.

موارد استفاده هویج برای برطرف کردن یبوست

یک کیلو هویج را رنده کنید و در مقداری آب دو ساعت بجوشانید تا مانند ژله در آید صبح ناشتا چند قاشق بخورید.

سوپ هویج برای کودکان شیر خوار که معده حساس دارند

ابتدا ۲۰۰ گرم هویج رنده شده را در دیگ بریزید و روی آن یک لیتر آب اضافه کنید و بجوشانید تا کاملا هویج ها له شود، آن را صاف و به نسبت مساوی باشیر مخلوط کرده و در شیشه شیر بچه ریخته و به او بدهید.

تخم هویج را به مقدر یک قاشق غذا خوری در یک لیوان آب جوش ریخته و آن را بمدت ۵ دقیقه دم کنید. این دم کرده اثر نیرو دهنده، اشتها آور، زیاد کننده شیر خانم های شیر ده وکاهش درد قاعدگی موثر است. برگ هویج را با آب بجوشانیدا ین جوشانده را غرغره کنید برای آبسه مخاط دندان و دهان موثر است. هنگامیکه کودک شروع به دندان درآوردن می کند یک قطعه هویج باریک را برای دندان زدن به او بدهید. آب هویج را اگر روی صورت بکشید باعث روشن شدن و جلوه پوست صورت می شود. برای لاغر شدن همه روزه با غذا هویج خام بخورید. اگر می خواهید چاق شوید بعنوان صبحانه باید آب هویج بخورید.

هویج و پیاز را با هم بجوشانید و به آن آب لیمو اضافه کنید داروی موثری برای درمان بیماریهای عصبی،امراض کلیوی و همچنین جوان کننده پوست است.

خوردن هویج برای بیماریهای بواسیر موثر است. برای خارج کردن سنگ کیسه صفرا هویج اثر معجزه آسا دارد، خوردن هویچ جوشهای صورت را درمان می کند. برای تقویت قوای جنسی و تحریک کبد و روده ها هویج داروی موثری است.

در فرانسه بیمارستان معروفی وجود دارد که برای درمان بیماریهای کبدی فقط از سوپ هویج استفاده می کند و دستور تهیه این سوپ به این صورت است که: حدود ۷۵۰گرم هویج را رنده کنید و آن را در ظرفی که مقداری آب نمک دارد بریزید سپس یک قاشق چایخوری جوش شیرین و یک قشلق سوپخوری کره اضافه کنید آن را بجوش آورده و با آتش ملایم بپزید تا آب بخارشود و هر روز یک بشقاب از آن را میل کنید.

تاثیر آب هویج هم از گذشته تا امروز بر قدرت بینایی به ویژه برای کودکان در سال های رشد مفید است. هویج اعمال روده ها را منظم می کند و کمبود الیاف غذاهای گوشتی را جبران می کند بنابراین آنهایی که گوشت زیاد مصرف می کنند حتما باید هویج بخورند تا مشکل یبوست نداشته باشند.

هویج پخته یا خام؟

بیشتر افراد فکر می کنند همه میوه ها و سبزی ها اگر به طور خام مصرف شوند جذب مواد مغذی و ویتامین های آن ها بیشتر است اما نتیجه یک مطالعه نشان داد هویج پخته شده، آنتی اکسیدان های بیشتری از هویج خام دارد. پختن هویج به همراه مقدار کمی روغن میزان آنتی اکسیدان های موجود در ان به نام بتاکاروتن و اسیدفنولیک را افزایش می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید