ترامپ: با بولتون و پمپئو اختلافی درباره ایران ندارم

کدخبر: ۲۸۴۲۷۰
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته- جمعه- وجود اختلاف با مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره ایران را تکذیب و طی اظهاراتی از وی و وزیر خارجه حمایت کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلناف القدس العربی نوشت، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته -جمعه- وجود اختلاف با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید را تکذیب و طی اظهاراتی از وی و «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور حمایت کرد. 

ترامپ گزارش‌های خبری که از خشم وی نسبت به مشاورانش و نگرانی‌هایش از تحریک آنها برای ورود به جنگ با ایران حکایت می‌کنند، را مزخرف توصیف کرد. 

برخی مقام‌های آمریکایی پنجشنبه گذشته گفتند که ترامپ به مشاورانش از جمله «پاتریک شاناهان» وزیر دفاع موقت آمریکا اعلام کرده است که نمی‌خواهد وارد جنگ با ایران شود. 

ترامپ گفت: «گزارش‌های خبری چنین وانمود می‌کنند که من از تیمم ناراضی و خشمگین هستم. من از اعضای تیمم ناراضی نیستم. پمپئو مأموریت مهمی را بر عهده دارد، بولتون مأموریت مهمی را بر عهده دارد». 

ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ با توصیف جنگ‌های عراق و افغانستان به جنگ‌های پر هزینه، وعده دوری و اجتناب از درگیری‌های خارجی را داده بود اما توضیح داده بود که تمام اقدام‌های لازم برای حمایت از منافع آمریکا در خارج را اتخاذ خواهد کرد.

اقدام اخیر آمریکا برای اعزام ناوگروه به منطقه تنش‌هایی را در منطقه به دنبال داشته و موجب ایجاد نگرانی‌هایی نسبت به آغاز جنگ مسلحانه شده است. 

بولتون که مدت زمانی طولانی است به شاهین کاخ سفید مشهور است، بر لزوم تشدید تنش کشورش با ایران تأکید دارد و بیش از یک سال است که در این زمینه موضعی افراطی اتخاذ کرده است. 

یک مقام بلند پایه دولت آمریکا گفت: «ما همه نسبت به دیدگاهی که تنش را تشدید می‌کنیم و به سمت جنگ پیش می‌رویم، احساس ناامیدی می‌کنیم... این با حقیقت کاملا در تناقض است. ما به دنبال کاهش تنش هستیم». 

این مقام آمریکائی در پاسخ به پرسشی درباره دیدگاهی که معتقد است بولتون و پمپئو در پی تحریک ترامپ به مسیر جنگ هستند، گفت:‌ «تحریک ترامپ به پیمودن هر راه استراتژیک ناموفق است. گواه زیادی بر این ادعا وجود دارد».  

وی افزود: «دیدگاه بولتون درباره ایران بسیار مطمئن است».

البته وی در ادامه تأکید کرد که بولتون از حقیقت آگاه است، او به رئیس خدمت می‌کند و این مأموریت را به عهده می‌گیرد ، چرا که وی به سیاست رئیس و اجرای آن ایمان دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید