جلسه محرمانه اعضای کنگره آمریکا درباره ایران با وندی شرمن و رئیس اسبق سیا

کدخبر: ۲۸۴۴۴۹
اقتصادنیوز: دموکرات‌های کنگره آمریکا از «وندی شرمن» مسئول تیم مذاکرات هسته‌ای آمریکا و «جان برنان» آخرین رئیس سیا در دولت سابق این کشور برای توضیح درباره تنش‌ها با ایران دعوت کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، دموکرات‌های کنگره آمریکا در ادامه مخالفت‌ها با مواضع دولت «دونالد ترامپ»، قرار است طی هفته جاری دو نشست محرمانه با حضور «جان برنان» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ و همچنین «وندی شرمن» مذاکره‌کننده ارشد این کشور در گفت‌و‌گوهای هسته‌ای منجر به برجام برگزار کنند و نظر آنها را درباره ایران جویا شوند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، قرار است طی هفته جاری رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در یک جلسه خصوصی برای دموکرات‌های مجلس نمایندگان این کشور درباره وضعیت جاری در رابطه با ایران و تنش‌ها بین دو کشور صحبت کند.

 

جان برنان رئیس پیشین سیا

 

این خبر را یک دستیار عضو دموکرات کنگره و همچنین یک منبع مطلع دیگر به آسوشیتدپرس اطلاع دادند  اما این دو منبع خواستار عدم افشای هویت و نامشان شده‌اند.

بنا بر این گزارش، همچنین قرار است  وندی شرمن معاون اسبق وزارت خارجه در دولت سابق این کشور که مسئول تیم واشنگتن در مذاکرات هسته‌ای بود، در جلسه سه شنبه پشت درهای بسته در کنگره آمریکا در نشستی با قانونگذاران دموکرات‌ درباره ایران حضور یابد.

 

وندی شرمن

 

پیش از این در خبرها آمده بود که علیرغم امتناع اولیه دولت آمریکا از برگزاری جلسات توجیهی برای کنگره درباره مواضع اخیر این دولت علیه ایران و تشدید حضور نظامی واشنگتن در منطقه غرب آسیا، در پی فشارهای قانونگذاران هر دو حزب برای دریافت اطلاعات از ادعاهای  مطرح‌شده علیه ایران، مقام‌های دولت دونالد ترامپ یک جلسه توجیهی محرمانه برای قانونگذاران ارشد دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برگزار کردند.

حضور برنان رئیس پیشین سیا در جلسه محرمانه با اعضای دموکرات مجلس نمایندگان در حالی صورت خواهد گرفت که او و ترامپ بارها بر سر مسائل مختلفی از قبیل تحقیقات بازپرس ویژه تحقیقات درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و تبانی ادعایی کارزار ترامپ با مسکو با هم جدال علنی (در مصاحبه‌ها و انتشار مطالب توئیتری) داشتند.

رئیس‌جمهور آمریکا سال گذشته بعد از نشست «هلسینکی» فنلاند با «ولادیمیر پوتین» و در واکنش به انتقادهای تند برنان از این نشست و مواضع ترامپ اعلام کرد که او درصدد لغو کردن دسترسی برنان و دیگر مقام‌های اطلاعاتی دولت باراک اوباما به اطلاعات محرمانه است.

آسوشیتدپرس در این باره نوشت: «مقام‌های ارشد امنیت ملی (آمریکا) معمولا بعد از ترک نهاد اطلاعاتی خود دسترسی به اطلاعات محرمانه را حفظ می‌کنند تا به جانشینان خود مشورت دهند اما مشخص نیست که آیا واقعا دسترسی برنان به اطلاعات محرمانه گرفته شده باشد یا خیر».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید