47 هکتار از مراتع و جنگل‌های استان بوشهر در آتش سوخت

کدخبر: ۲۸۵۸۹۷
فرماندار دشتی با اشاره به آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های این منطقه گفت: 47 هکتار از مراتع و جنگل‌های شهرستان دشتی در آتش سوخت و با تلاش نیروهای محلی، آتش‌نشانی و امداد و نجات شهرستان دشتی آتش به طور کامل مهار شد.
47 هکتار از مراتع و جنگل‌های استان بوشهر در آتش سوخت
به گزارش اقتصادنیوز، عبدالله نادری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های دشتی اظهار داشت: به سبب خشک بودن دشت‌های دشتی ، مراتع و باغات پیرامون روستای سهو بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی طعمه حریق شد.

فرماندار دشتی با بیان اینکه از روز گذشته این منطقه طعمه حریق شد افزود: شب گذشته بخشی محدودی از مراتع و باغات پیرامون روستای سهو طعمه حریق شد که با اقدام به موقع نیروهای محلی، آتش‌نشانی و امداد و نجات شهرستان دشتی آتش به طور کامل مهار شد.

وی بیان کرد: امشب نیز آتش در دو نقطه، بخش دیگری از مراتع و باغات روستای سهو را فرا گرفت که نیروهای امداد و نجات و گروه‌های ویژه منابع‌طبیعی و هلال احمر به همراه تیم آتش‌نشانی شهرداری خورموج به موقعیت اعزام شده‌ و آتش را مهار کردند.

نادری افزود: دشت‌های خشک و وزش باد، اراضی و مراتع و باغات را مستعد آتش سوزی کرده و کوهستانی بودن منطقه و صعب‌العبور بودن امکان انتشار آتش را بیشتر کرده است.

وی، با بیان اینکه شب گذشته آتش سوزی در سطح 32 هکتار مراتع، دشت و جنگل‌های روستای سهو بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی مهار شد خاطر نشان کرد: امشب نیز آتش سوزی در 15 هکتار دیگر از اراضی جنگلی و مرتعی این منطقه با تلاش نیروهای امدادی و آتش نشانی مهار شد.

فرماندار دشتی با بیان اینکه در مجموع 47 هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی روستای سهو بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی در آتش سوخت بیان کرد: آتش‌ با کمک جوانان و بسیجیان روستاهای سهو، دهوک و اژدرخواب، آتش‌نشانی شهر خورموج و همکاری نیروی انتظامی و منابع طبیعی مهار و از سرایت آن به دیگر نقاط جلوگیری شد.

نادری با اشاره به اینکه علت آتش‌سوزی در دست بررسی است تصریح کرد: بارندگی‌های مناسب، رشد و نمو گیاهان و خشک شدن آنها با گرمای هوا شرایط را برای آتش‌سوزی و سرایت آن فراهم کرده است که مردم، گردشگران و رهگذران باید از روشن کردن آتش در این مناطق به دلیل احتمال سرایت آن به دیگر نقاط خودداری کنند.

وی تاکید کرد: از مردم و طبیعت گردان تقاضا می‌شود احتیاط و اقدامات پیشگیرانه را در مواجهه با طبیعت در این روزها مراعات کنند تا شاهد بروز آتش سوزی در مراتع و باغات و مناطق کوهستانی شهرستان نباشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید