تعداد ایرانیان در انتظار اهدای عضو

کدخبر: ۲۸۶۶۲۲
معاون کل وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر 25 هزار نفر ایرانی در انتظار اهدا و پیوند عضو از جمله کلیه، کبد و مغز استخوان هستند.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، ایرج حریرچی شامگاه پنج شنبه در مراسم افتتاح بخش پیوند کلیه بیمارستان امام خمینی (ره) در اردبیل اظهار داشت: از این تعداد 8600 نفر در انتظار پیوند کلیه هستند.

وی با اشاره به هزینه هنگفت دیالیز در کشور افزود: در وضعیت فعلی 32 هزار بیمار دیالیزی در کشور داریم که متاسفانه فشار خون بالا و دیابت دو عامل اصلی مشکلات کلیوی و دیالیز است و از سویی سبکهای زندگی و تغذیه ناسالم نیز موجب افزایش بیماران دیالیزی شده است.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: در مقابل هزینه هنگفت دیالیز پیشنهاد ما پیوند کلیه است که این مهم باید با فرهنگسازی اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در سطح جامعه پیاده شود و بتوان به واسطه آن هزینههای کمرشکن را کاهش داد.

حریرچی با اشاره به راهاندازی مرکز پیوند کلیه در استان اردبیل افزود: به زودی بخش پیوند مغز استخوان و پیوند کبد نیز راهاندازی میشود و این خدمات درمانی موجب میشود تا سفرهای درمانی اردبیلیها کاهش یافته و شهروندان در شهر خود درمان شوند.

وی با اشاره به جدیت وزارت بهداشت در ارتقا خدمات درمانی استانها و کاهش سفرهای درمانی، افزود: در واقع زمانی گردشگری سلامت را میتوان پیاده کرد که در وهله نخست به بیماران یک استان خدمات ارائه کرد و در ادامه این خدمات به بیماران سایر مناطق ارائه شود.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به بیمارستان نیمه تمام تروما اردبیل نیز گفت: راهاندازی این واحد درمانی نیز خواهد توانست منجر به بهبود کمی و کیفی خدمات درمانی این استان شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید