وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد؛

حمله ترکیه به انبار تسلیحاتی پ‌ک‌ک

کدخبر: ۲۸۶۶۹۴
اقتصادنیوز؛ وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای از حمله جنگنده‌های این کشور به انبار تسلیحات حزب کارگران کردستان، موسوم به پ‌ک‌ک خبر داد.
حمله ترکیه به انبار تسلیحاتی پ‌ک‌ک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ در ادامه عملیات برون مرزی و «ضد تروریستی» جدید ترکیه موسوم به «چنگال» علیه گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)، جنگنده‌های این کشور مواضع این گروهک را در کوهستان قندیل عراق بمباران کردند.

به نوشته روزنامه «حریّت» وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور شامگاه پنجشنبه طی عملیات در منطقه‌های «آواسین باسیان» و «متینه» انبارهای تسلیحات، پناهگاه‌ها و محل اختفای اعضای این گروهک را نابود کردند.

در این بیانیه همچنین آمار تلفات شبه‌نظامیان پ.ک.ک به‌روز رسانی شده است: «چهار تروریست پ.ک.ک در جریان عملیات چنگال در منطقه هاکورک در شمال عراق از پای درآمدند. بنابراین، تعداد تروریست‌های ازپای درآمده طی این عملیات به 19 نفر می‌رسد».

وزارت دفاع ترکیه همچنین گفت که دو نظامی ترکیه‌ای روز گذشته و در پی شدت جراحات وارده بر اثر انفجار یک بمب در جریان این عملیات، جان خود را از دست دادند.

نیروی هوایی ترکیه از جولای ۲۰۱۵ و درپی شکسته شدن توافق آتش‌بس موقت بین آنکارا و پ.ک.ک، مواضع این گروه در شمال منطقه کردستان عراق و کوهستان قندیل را به تناوب بمباران کرده است.

گروه پ.ک.ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سر گرفت. این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از ۴۰هزار نفر، که بیشتر از آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۳۰ ساله کشته شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید