درخواست نماینده قروه از روحانی: فقط یک ساعت در دفتر مراجعات مردمی بنشینید

کدخبر: ۲۸۸۲۵۹
اقتصادنیوز: نماینده مردم قروه در مجلس خطاب به رییس‌جمهور، گفت: اگر می‌خواهید متوجه عمق فاجعه فقر، بیکاری و فشار اقتصادی بر مردم شوید فقط یک ساعت در دفتر مراجعات مردمی نمایندگان مجلس حضور پیدا کنید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علی محمد مرادی در نطق میان دستور امروز (دوشنبه) مجلس، گفت: در ماجرای به انحراف رفتن قوم موسی و هارون درس بزرگی وجود دارد. تفرقه چه گناه بزرگی است که پیامبر خدا دست از تبلیغ دین بر می‌دارد تا وحدت مردم حفظ شود.

وی مدعی شد: شیاطینی در شهرستان قروه وجود دارند که در پی پاره کردن ریسمان وحدت هستند. بارها اسامی این افراد و شرح شیطنت‌های آنان را به مسئولان داده‌ام اما اگر این وضعیت ادامه یابد و فکری به حال این منفعت‌طلبان نشود قطعاً اسامی آنان را در صحن علنی مجلس بیان می‌کنم. اجازه نمی‌دهم وحدت سرزمین اجداد و نیاکانم فدای عده‌ای فرصت‌طلب شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: وضعیت مدیریت در استان کردستان به حدی رسیده است که افرادی با سوء استفاده از مقام خود هر نوع توهین و تهمتی را متوجه مردم، این ولی نعمتان خود می‌کنند. بارها از وضعیت مدیریت صدا و سیمای استان کردستان انتقاد کرده‌ام و تاکید داشته‌ام که نباید فرهنگی‌ترین سازمان این استان را به دست افرادی بسپاریم که مقوله فرهنگ کمترین اهمیت را برایشان دارد. بارها تذکر داده‌ام با این رویه، بحران به وجود می‌آید اما توجهی نشد.

نماینده مردم قروه در مجلس ادامه داد: همکاران عزیز؛ شما شخصیت و صبر بنده را می‌شناسید اما اگر پای مردم و حقوق‌شان در میان باشد سر تعظیم فرود نمی‌آورم و تا آخرین قطره خونم از موکلانم دفاع می‌کنم و دست این دست‌درازان به حقوق مردم را قطع می‌کنم.

مرادی خطاب به رییس‌جمهور متذکر شد: این گاری زهوار در رفتهِ اقتصاد بیمارمان به کجا می‌رود؟ اگر می‌خواهید متوجه عمق فاجعه فقر، بیکاری و فشار اقتصادی بر مردم شوید فقط یک ساعت در دفتر مراجعات مردمی نمایندگان مجلس حضور پیدا کنید. با سیاست‌های اقتصادی جاری کشور فقرا را فقیرتر و ثروتمندان را ثروتمندتر کرده‌ایم. نباید بستر رانت را برای افراد باز کنیم. کشورمان بیشترین ذخائر معدنی و فسیلی دنیا را دارد اما فقیرترین و محروم‌ترین انسان‌ها هم در ایران زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: مسئله آموزش به زبان مادری جهت تقویت و شکوفا شدن کودکان کشورم را بیان کرده‌ام اما هیچگاه پاسخ قابل قبولی از جنابعالی دریافت نکردم. اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی و آموزش به زبان‌ مادری از ابتدایی ترین حقوق کودکان این سرزمین است که متاسفانه به فراموشی سپرده شده است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس متذکر شد: با وجود مصوبه مجلس برای افزایش حقوق کارکنان، فرهنگیان و بازنشستگان برای افزایش ۴۰۰ هزار تومانی به اضافه ۱۰ درصد حقوق اما شاهد اجرا نشدن کامل این مصوبه مجلس هستیم.

نماینده مردم قروه در مجلس در تذکری به وزیر اقتصاد، گفت: نظام بانکی کشور با سیاستهای غیراسلامی خون مردم را در شیشه کرده‌اند. از یک سو قانون امهال وام‌ها در مجلس تصویب می شود اما از سوی دیگر بانکها در استان کردستان تنها دارایی جوانان که خانه‌ای چند متری است را به جای امهال وامش، تصرف می‌کند و چوب حراج بر آن می‌زنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید