تصمیم ایران برای افزایش تولید اورانیوم غنی شده قابل درک است

کدخبر: ۲۸۹۸۰۱
اقتصادنیوز: معاون وزیر خارجه روسیه ضمن انتقاد از تصمیم اخیر واشنگتن مبنی بر اعزام نظامیان بیشتر به غرب آسیا، اعلام کرد تصمیم ایران برای افزایش تولید اورانیوم غنی شده قابل درک است.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان؛ «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به بیانیه اخیر وزارت دفاع آمریکا ضمن ابراز نگرانی از تصمیم واشنگتن مبنی بر افزایش شمار نظامیان خود در غرب آسیا، گفت که آمریکا باید برنامه‌های تحریک آمیز اعزام نیرو‌های بیشتر به منطقه یا اقدامات تحریک کننده را متوقف کند.

به گزارش اینترفکس، وی می‎گوید: "اگر واشنگتن درصدد اجتناب از درگیری نظامی با ایران است، باید شمار نیرو‌های خود را در خاورمیانه کاهش دهد."
 
معاون وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری هشدار داد که افزایش شمار نیرو‌های نظامی آمریکا در غرب آسیا خطر درگیری در منطقه را افزایش می‌دهد.

ریابکوف در ادامه اعلام کرد مسکو به رغم نگرانی از تصمیم ایران برای افزایش تولید میزان اورانیوم غنی شده، این تصمیم تهران را درک می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به این که روسیه همچنان به برگزاری کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک اصرار دارد، گفت: "هنوز تاریخی برای برگزاری نشست کمیسیون مشخص نشده است. روسیه همچنان برای حل و فصل این توافق تلاش می‌کند."

ریابکوف گفت: "باید راه‌هایی برای ادامه صادرات نفت ایران پیدا کنیم. "
 
در همین حال کرملین نیز با اعلام اطمینان از پایبندی ایران به تعهدات برجامی خود اعلام کرد تهران همچنان به انجام تعهدات خود ادامه می‌دهد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید