علم‌الهدی: این نظام متصل به ولایت اهل‌بیت است

کدخبر: ۲۹۰۳۸۵
اقتصادنیوز؛ سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفت: نظامی به اسم نظام ولایی تشکیل دادیم که مبدأ و سرچشمه اصلی آن خود ولایت است، این نظام متصل به ولایت اهل‌بیت است.
علم‌الهدی: این نظام متصل به ولایت اهل‌بیت است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ سید احمد علم‌الهدی ظهر شنبه در دیدار با اعضای ستاد برگزاری اجتماع عزاداری شهادت امام صادق (علیه‌السلام) اظهار کرد: مسئله عشق و ارادت مردم به اهل‌بیت (ع) و برگزاری مراسمات نیاز به تحول دارد ولی در عین حال نمی‌شود برای تحول در شعائر دینی، نظام سنتی عزاداری را کنار زد، برنامه‌هایی مثل مراسم شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها)، شهادت امام صادق (علیه‌السلام) و نیمه شعبان، در توسعه نظام سنتی شعائر دینی ما مؤثر است.

وی افزود: در اشعار و مداحی‌ها، مسائل انقلابی وجود دارد، این اشعار ولایی مردم را به خط انقلاب آورده و مردم را به عشق و اشکی که نسبت به اهل‌بیت دارند وصل می‌کند، برگزاری چنین برنامه‌هایی در مسیر همان تحولی است که در توسعه و ترویج اسلام به دنبال آن هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: آثار برپایی شعائر دینی نتیجه انقلاب فرهنگی امام صادق (علیه‌السلام) است و انقلاب دینی ایشان منشا همه این اثرگذاری‌ها بوده است و شیعه جعفری است که اهل‌بیت (علیه‌السلام) را زنده نگه‌داشته، سزاوار است شعائر امام صادق جدی‌تر و وسیع‌تر برگزار شود.

وی گفت: نظامی به اسم نظام ولایی تشکیل دادیم که مبدأ و سرچشمه اصلی آن خود ولایت است، این نظام متصل به ولایت اهل‌بیت است. یکی از تجربیاتی که در این ۴۰ سال داشتیم، این بوده که در همه مسائل و بحران‌هایی که برای نظام و انقلاب پیش‌آمده، این بحران‌ها را با وابستگی به ولایت و اهل‌بیت پشت سر گذاشتیم.

وی تصریح کرد: کسانی که برای برپایی این مراسم زحمت می‌کشند هم وظیفه انقلابی خودشان را انجام می‌دهند و هم اتصال خود با جریان ولایی را تقویت کردند، این کار، کار تشکیلاتی نیست، دل، قلب و مغز شما رابطه مستقیمی با امام صادق (ع) دارد و با تکیه بر این ارتباط، این برنامه‌ها و شعائر دینی اثرگذار است.

علم الهدی اضافه کرد: در کشور ما مسؤولان غصه انجام دادن کاری را نمی‌خورند اما پس از پایان دوره مسؤولیت، غصه می‌خورند که چرا فلان کار را انجام ندادند، مسؤولیت برای شما فرصت است، از آن به نحو احسن استفاده کنید.

وی افزود: این‌که مقام معظم رهبری محکم در مقابل قدرت‌های دنیا می‌ایستند و از آن‌طرف، عزیزان ایثارگر ما پهپاد متجاوز را سرنگون می‌کنند، به خاطر دلدادگی وعشق به اهل‌بیت (علیه‌السلام) است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید