اردن بعد از ۲ سال در قطر سفیر تعیین می‌کند؛

آغاز تنش‌زدایی اعراب با قطر؟

کدخبر: ۲۹۰۷۱۸
اقتصادنیوز؛ خلیج آنلاین به نقل از منابع آگاه از تصمیم دولت اردن برای تعیین سفیر در قطر بعد از 2 سال خبر داد.
آغاز تنش‌زدایی اعراب با قطر؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ با آغاز بحران دوحه در سال ۲۰۱۷ و پیش از فراهم شدن فرصت اشتغال برای هزاران اردنی توسط قطر، امان سطح نمایندگی دیپلماتیک خود را در دوحه کاهش داده بود.

به گفته این منابع، سطح نمایندگی دیپلماتیک اردن در قطر به سطح سفیر بازمی‌گردد. تصمیم برای بازگشت سفیر اردن به قطر به زودی اتخاذ خواهد شد و انتظار می‌رود به محض پایان مقدمات رسمی میان دو کشور، سفیر جدید معرفی شود. به ویژه اینکه اطلاعاتی درباره پذیرش سفیر جدید اردن توسط قطر به بیرون درز کرده است.

منابع مذکور احتمال دادند که زید اللوزی، دبیرکل وزارت خارجه اردن به عنوان سفیر جدید این کشور در دوحه انتخاب شود. این منابع به این سوال که آیا قطر هم سفیری برای خود در امان تعیین خواهد کرد یا نه، پاسخ ندادند. سفیر سابق قطر در اردن در زمان آغاز بحران دوحه اردن را ترک کرد.

در حالی که منابع دیگر می‌گویند، قطر برای تعیین سفیر جدید این کشور در دوحه به امان چراغ سبز نشان داده است ‌اما مقامات قطری درباره صحت این اطلاعات و حقیقت اقدام اردن اظهار نظری نکرده‌اند.

عبدالله دوم، پادشاه اردن در پاسخ به سوال خبرنگاران این کشور درباره عدم وجود سفرای اردنی و قطری در دو کشور، آنها را به خبری خوب و غافلگیرکننده در آینده نزدیک وعده داده بود.

ژوئن ۲۰۱۷، دولت اردن پس از بررسی دلایل بحران موجود در روابط میان مصر، عربستان، امارات و بحرین با دوحه تصمیم گرفت سطح نمایندگی دیپلماتیک خود را با این کشور کاهش داده و مجوز دفتر شبکه الجزیره در امان را لغو کند.

در این راستا، یک منبع اردنی آگاه روز شنبه تصریح کرد، روابط اردن و قطر به صورت بی‌سابقه و با قدرت از سر گرفته شده است. وی گفت: روابط دو کشور شاهد تحولات چشمگیر و بی‌سابقه‌ای طی روزهای آتی خواهد بود و اوضاع به حالت عادی خود باز خواهد گشت.

همچنین یک منبع اردنی بلندمرتبه گفت، روابط اردن و قطر در وضعیت خوبی قرار دارد و روزهای آتی تحول مثبتی در این روابط ایجاد خواهد شد. وی احتمال داد که روابط میان دو کشور به سطح نمایندگی دیپلماتیک بازگردد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید