کشورهایی که بیت‌کوین در آنها مجاز است

کدخبر: ۲۹۳۶۲۸
در حالی که برخی از دولت‌ها هنوز برای رویارویی با ارزهای رمزنگاری‌شده به‌خصوص بیت‌کوین آماده نشده‌اند، برخی دیگر آن را به عنوان ابزاری برای پرداخت قانونی می‌دانند. در این گزارش کشورهایی که بیت‌کوین در آنها قانونی است، معرفی‌ شده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تجارت‌نیوز، بازار ارزهای دیجیتال یک مفهوم جدید است. در حالی که بسیاری از دولت‌ها هنوز با رویارویی با آن آماده نشده‌اند، برخی دیگر در عصر انقلاب تکنولوژی ممنوعیت مطلق برای استخراج و استفاده از آن در نظر گرفته‌اند.

در کشورهایی چون هند، کانادا، اردن، ویتنام، بیت‌کوین، محبوب‌ترین ارز دیجیتال ممنوع نیست اما قوانین جزئی برای آن در نظر گرفته شده است.

برخی دیگر از کشورها هم آن را به عنوان ابزاری برای پرداخت قانونی می‌دانند. در این گزارش کشورهایی که بیت‌کوین در آنها قانونی است، معرفی‌ شده‌اند.

ژاپن

ژاپن تنها کشوری است که بیت‌کوین را به عنوان پول رایج به رسمیت شناخته است.

به دنبال افول اقتصاد ژاپن در دهه ۱۹۹۰، دولت این کشور در تلاش است تا رونق را به این کشور بازگرداند.

تحلیلگران معتقدند، قانونی کردن تکنولوژی بلاک‌چین و بیت‌کوین می‌تواند منجر به تحریک و رونق اقتصاد این کشور شود.

گفته شده که در حال حاضر، تقاضا برای هر نوع ارز رمزنگاری‌شده به‌خصوص بیت‌کوین وجود دارد که این روند در نهایت افزایش قیمت آن را به دنبال خواهد داشت.

کارشناسان برآورد کرده‌اند که انقلاب تکنولوژیک در سال‌های پیش رو در این کشور رخ خواهد داد.

در حال حاضر چندین دستگاه خودپرداز بیت‌کوین در ژاپن نصب شده و همچنین شرکتی به نام GMO Internet قرار است حقوق کارمندان را برای پرسنلی که مایل هستند به بیت‌کوین پرداخت کند.

بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده در ژاپن کاملا قانونی هستند.

ایالات متحده آمریکا

در برخی ایالات آمریکا هم بیت‌کوین قانونی است. به عنوان مثال نیویورک با اعطای مجوز Bitlicense به کسب‌وکارهای مبتنی بر بلاک‌چین در سال ۲۰۱۵ موافقت کرد.

از سوی دیگر، غول‌های وال‌استریت و شرکت‌ سرمایه‌گذاری گلدمن سَکس هم به بیت‌کوین چراغ سبز نشان داده‌اند. نزدک، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای معاملاتی بورس و سهام دنیا از خریدوفروش قراردادهای آتی بیت‌کوین در آینده خبر داده‌ است.

افزایش سطح مقبولیت بیت‌کوین به معنای افزایش قیمت آن در آینده است.

در ایالت تگزاس اما سرمایه‌گذاری، استخراج و معامله بیت‌کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده ممنوع است.

ایالت کالیفرنیا به طور کامل آن را ممنوع نکرده اما قوانینی برای آن در نظر گرفته است.

مالزی

بیت‌کوین در مالزی هم قانونی است و بر اساس قانون این کشور، صرافی‌های ارز دیجیتال برای فعالیت باید از کمیسیون اوراق بهادار مالزی مجوز دریافت کنند.

هند

در هند هیچ قانونی مبنی بر ممنوعیت یا اجازه قانونی برای استخراج، سرمایه‌گذاری یا معامله بیت‌کوین وجود ندارد. با این حال، بانک مرکزی این کشور به شهروندان و دستگاه‌های قضایی در این زمینه هشدار داده است.

وزارت دارایی هند اما استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده را غیرقانونی اعلام کرده است.

اگرچه قانونی مبنی بر ممنوعیت استفاده از بیت‌کوین در هند وجود ندارد اما بانک‌ها قادر به ارائه خدماتی برای مبادله آن نیستند.

مطالعه بیشتر:

 استخراج بیت‌کوین در کدام کشورها ممنوع است؟

آفریقای جنوبی

جواب این پرسش که آیا بیت‌کوین در آفریقای جنوبی قانونی است یا نه، در آینده مشخص خواهد شد. بانک مرکزی این کشور به دنبال ایجاد سازمانی برای تنظیم قوانین مربوط به ارزهای رمزنگاری‌شده و پیشرفت فناوری این صنعت است.

سنگاپور

این کشور هم به دنبال تنظیم قوانینی با هدف حفظ حقوق سرمایه‌گذاران در ارزهای رمزنگار‌‎ی‌شده است.

این کشور احتمالا در آینده‌ای نزدیک به یکی از عمده‌ترین مراکز استفاده از بیت‌کوین تبدیل شود. دولت همچنین برای ارزهای رمزنگاری‌شده قوانین مالیاتی ارزش‌افزوده همچون کالاها وضع کرده است.

آلمان

در سال ۲۰۱۳ دولت آلمان اعلام کرد، از ارزهای رمزنگاری‌شده می‌توان برای پرداخت مالیات و در تجارت استفاده کرد. با این حال برای پرداخت با بیت‌کوین مالیات بر ارزش‌افزوده در نظر گرفته شده است.

از این‌رو می‌توان آلمان را یکی از کشورهای پیشرو در زمینه استفاده از ارزهای دیجیتال معرفی کرد.

بریتانیا

بریتانیا هم مسیر مشابهی همچون آلمان در رابطه با ارزهای دیجیتال در پیش گرفته است.

در زمان مبادله بیت‌کوین به دیگر ارزهای رایج همچون، پوند، استرلینگ، یورو، دلار و غیره، مالیات بر ارزش‌افزوده برای آن در نظر گرفته نمی‌شود.

خریدهایی که از طریق بیت‌کوین پرداخت می‌شوند اما مالیات بر ارزش‌افزوده در نظر گرفته شده است.

انگلستان همچنین با تاسیس دپارتمانی با عنوان CryptoUK در نظر دارد از قوانین و مقررات متناسب با بازار ارزهای رمزنگاری‌شده پشتیبانی کند.

استرالیا

در سال ۲۰۱۳، نماینده بانک مرکزی استرالیا مدعی شد که هیچ قانونی در مورد استفاده از بیت‌کوین در این کشور وجود ندارد و هیچ قانونی نمی‌تواند شهروندان از استخراج، مبادله یا پرداخت از طریق بیت‌کوین منع کند.

در جولای ۲۰۱۷، این کشور هم همچون ژاپن ارزهای رمزنگاری‌شده را به عنوان پول رایج پذیرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید