طرح استیضاح ترامپ به کجا رسید؟

کدخبر: ۲۹۴۵۸۹
اقتصاد نیوز: مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر در تصویب طرح موسوم به "بندهای استیضاح" رئیس جمهور ایالات متحده ناموفق بوده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا برای سومین بار درباره طرح استیضاح رئیس جمهور رای گیری کردند که این بار نیز این طرح با اکثریت آرا رد شده است.

بر اساس این گزارش، مجلس نمایندگان آمریکا که کنترل آن در اختیار دموکرات ها است، بامداد پنجشنبه به وقت تهران بار دیگر در آغاز روند استیضاح دونالد ترامپ با شکست روبرو شدند.

این طرح با 332 رای مخالف در برابر 95 رای موافق از سوی نمایندگان آمریکایی رد شده است.

طرح موسوم به "بندهای استیضاح" قطعنامه ای است که با هدف اعلام جرم علیه یک مقام رسمی دولتی و آغاز روند استیضاح وی به رای گذاشته شده است.

این گزارش افزود: قطعنامه مذکور را "ال گرین" نماینده دموکرات یک روز پس از آن معرفی کرده است که مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه دیگری را با هدف محکوم کردن توئیت های نژادپرستانه ترامپ علیه 4 نماینده زن کنگره تصویب کرده است.

ال گرین در این باره گفت: قطعنامه قبلی با هدف محکوم کردن اظهارات و دیدگاه های نژادپرستانه ترامپ بوده ولی قطعنامه جدید برای تنبیه رئیس جمهور آمریکا است.

وی افزود: باید رئیس جمهور را مجازات و تنبیه کنیمو استیضاح راهکار مجازات وی خواهد بود. ما باید این رئیس جمهور را به خاطر دگم بودنش استیضاح کنیم.

در قطعنامه دیگری که ال گرین تدوین کرده، آمده است: ترامپ به دلیل نفرتی که از آمریکایی های جدید و رنگین پوست دارد، برای ریاست جمهوری ایالات متحده مناسب نیست.

ترامپ نیز بعد از ناکامی مجلس نمایندگان آمریکا در تصویب این طرح در پیامی در توئیتر نوشت: مجلس نمایندگان همین الان با قاطعیت آرا به رد قطعنامه استیضاح رای داده است. این طرح احتمالا مضحک ترین و وقت گیرترین پروژه‌ای بوده که تاکنون مجبور به انرژی صرف کردن برای آن بودم. استیضاح رئیس جمهوری که بزرگترین رونق اقتصادی در تاریخ آمریکا را رقم زده، بهترین ایجاد شغل را داشته و بالاترین کاهش مالیات را اجرایی کرده، ارتش را بازسازی نموده و کارهای بسیار بیشتری انجام داده، پایان یافته است. نباید اجازه داد این اتفاق هیچ وقت برای یک رئیس جمهور دیگر آمریکا روی دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید