نتایج اولیه انتخابات ژاپن

کدخبر: ۲۹۵۲۰۰
نتایج اولیه انتخابات ژاپن از پیروزی ائتلاف حاکم این کشور حکایت دارد.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس نتایج اولیه انتخابات ژاپن، ائتلاف حاکم این کشور که از ادامه حضور شینزو آبه در سمت نخست‌وزیری حمایت می‌کند، موفق به تصاحب اکثریت کرسی‌های مجلس علیای ژاپن شده است.

شبکه ان‌اچ‌کی (NHK) ژاپن شامگاه یکشنبه به وقت محلی گزارش داد طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته بر مبنای نتایج اولیه انتخابات، حزب لیبرال دموکرات به رهبری شینزو آبه و حزب متحد آن یعنی «حزب کومیتو» در مجموع بین 67 تا 77 کرسی از 124 کرسی که رقابت برای تصاحب آنها انجام شده است را به دست خواهند آورد.

این دو حزب در حال حاضر 70 کرسی از 245 کرسی مجلس علیای ژاپن را در اختیار دارند و با احتساب کرسی‌هایی که احتمالاً در انتخابات امروز یکشنبه تصاحب خواهند کرد، قادر خواهند بود همچنان در اکثریت باقی بمانند.

شینزو آبه که خود را در آستانه انتخاب مجدد به عنوان نخست‌وزیر ژاپن می‌بیند، در مصاحبه با شبکه ان‌اچ‌کی در ساختمان مرکزی حزب لیبرال دموکرات ژاپن اظهار داشت: «ائتلاف حاکم به اکثریت آرا دست یافت زیرا مردم تصمیم گرفتند که از ما بخواهند با قدرت به اجرای سیاست‌هایمان ادامه دهیم. من می‌خواهم انتظارات آنها را برآورده کنم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک