دزدان دریایی در اقیانوس آرام به کفش‌های ملوانان هم رحم نکردند

کدخبر: ۲۹۵۳۹۰
اقتصاد نیوز:دزدان دریایی روز دوشنبه با حمله به یک کشتی باری که با پرچم کره جنوبی در آب های دریای جنوبی چین تردد می کرد ضمن سرقت هزاران دلار پول نقد، کفش های ملوانان این کشتی را با خود بردند.
دزدان دریایی در اقیانوس آرام به کفش‌های ملوانان هم رحم نکردند

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از یورو نیوز، مقامات دولتی در کره جنوبی با تایید این خبر و اعلام اینکه تعداد دزدان دریایی که به کشتی «سی کی بلوبل» CK Bluebell حمله کرده اند، هفت نفر بوده است، یادآور شدند که در جریان این حادثه دو نفر به صورت سطحی مجروح شده و ۱۳ هزار دلار به سرقت رفته است.

در این گزارش به نقل از مسئولان وزارت ماهیگیری و اقیانوس های کره جنوبی آمده است که جدا از پول های نقد به سرقت رفته وسائل شخصی ملوانان از جمله تلفن های همراه، لباس ها، کفش های بیست و دو خدمه کشتی از سوی دزدان به یغما رفته است.

دریای جنوبی چین که از آب راه های استراتژیک برای کشتی های باری محسوب می شود پیشتر به محلی مناسب برای عملیات دزدان دریایی تبدیل شده بود اما با تقویت تدابیر امنیتی و حضور یگان های دریایی پلیس طی سالهای اخیر از میزان سرقت ها به شکل قابل ملاحظه ای کاسته شده است.

کشتی فله بر «سی کی بلوبل» عصر روز شنبه سواحل سنگاپور، محلی که در آن پهلو گرفته بود را ترک و در حال عزیمت به سوی شمال شرق برای رسیدن به بندر اینچئون، واقع در شمال غرب کره جنوبی بود که هدف حمله دزدان دریایی قرار گرفت.

مقامات کره ای اعلام کرده اند که کشتی یاد شده پس از سرقت در وضعیت عادی است و به مسیر خود ادامه می دهد. گفته می شود که حادثه درتنگه سنگاپور، آب راهی بسیار پر تردد و مشرف به حریم دریایی اندونزی، مالزی و سنگاپور اتفاق افتاده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید