ماجرای تماس‌های مشکوک با برخی مشترکان تلفن همراه

کدخبر: ۲۹۶۲۶۰
اقتصاد نیوز:یکی از مدیران اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی در خصوص تماس‌های مشکوک با برخی مشترکان تلفن همراه توضیحاتی ارائه داد.
ماجرای تماس‌های مشکوک با برخی مشترکان تلفن همراه

 به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، اپراتور‌های تلفن همراه به برخی مشترکان زنگ می‌زنند و می‌گویند تلفن‌شان در شبکه اختلال ایجاد کرده است و گوشی‌شان را عوض کنند. این موضوعی است که ایسنا اعلام کرده و البته محمد امامی، مدیرحقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هم با تأیید این ادعا گفته است که مشکلات مربوط به قطع‌شدن گوشی می‌تواند ناشی از رجیستری یا عدم تطابق با تجهیزات اپراتور باشد و در هر صورت گوشی غیرمجاز در هیچ یک از شبکه اپراتور‌های تلفن همراه سرویس نمی‌گیرد و از یک زمانی به بعد قطع می‌شود.

او تأکید کرده است که اپراتور‌ها می‌توانند همین اخطار را هم به مشترکان ندهند و ارتباط گوشی غیراستاندارد را قطع کنند و اگر آن‌ها این کار را انجام می‌دهند از سر مشتری‌مداری است.

اپراتور اول، اما می‌گوید که چنین تماس‌هایی با مشترکان نداشته‌اند و بقیه اپراتور‌ها حاضر به پاسخگویی در این زمینه نمی‌شوند. با این حال یکی از مدیران اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی می‌گوید: این احتمال وجود دارد که گوشی‌هایی که شماره سریال‌شان هک و یا مخدوش شده است، دچار چنین اخطار‌هایی شده باشند؛ زیرا این گوشی‌ها در شبکه رجیستری قابل شناسایی نیست و اپراتور‌ها نمی‌توانند به آن‌ها خدمات بدهند.

او توضیح می‌دهد که زمانی که قرار بر اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه برای مقابله با پدیده قاچاق بود، فروشندگان تلفن همراه بشدت دنبال بازکردن جعبه‌های موبایل قاچاق و فعالسازی گوشی‌ها و البته فروش مجدد آن‌ها با قیمتی گران‌تر از گوشی‌های وارداتی رسمی بودند، در همین بساط شماره سریال بسیاری از گوشی‌ها مخدوش شد.

گوشی‌هایی که تا قبل از اجرای طرح رجیستری نیازی به واردکردن شماره سریال‌شان نبود و می‌توانستند بدون رجیستری فعال بمانند، اما کافی است که بخواهید روی این دستگاه‌ها سیمکارت جدید بیندازید و سیمکارت تازه‌تان با گوشی قدیمی ثبت شود، اینجاست که به مشکل می‌خورید و دیگر نمی‌توانید سیمکارت تازه‌تان را فعال کنید. امامی در این زمینه گفته است که اگر فردی با این دست اخطار‌ها مواجه شد، بهتر است به اپراتور یا سازمان مراجعه کند تا موضوعش بررسی شود و در صورت امکان سیمکارتش را با ثبت هویت فعال کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید