چالش پلمب مدارس به سکانس آخر رسید

کدخبر: ۲۹۶۴۵۵
اقتصادنیوز: استاندار تهران گفت: اماکن بنیاد شهید که در اخیار آموزش و پرورش است به لحاظ کارشناسی قیمت گذاری شده و تا تعیین تکلیف فروش قطعی از طرف بنیاد شهید، ماهانه و به صورت اجاره در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان، چند هفته گذشته بود که خبر احتمال پلمپ ۱۱ مدرسه بنیاد شهید در تهران و سرگردانی ۸۰۰۰ دانش آموز در پی این اقدام منتشر شد. ساعتی بعد از اعلام این خبر، از پلمب دو مدرسه ابتدایی دخترانه "زیوری" در منطقه ۲ و مدرسه پسرانه "شهدای هسته‌ای" در منطقه ۳ خبر دادند.

عبدالرضا فولادوند در این باره گفت: مقرر شد فضای این مدارس به تناسب کاربری توسط کارشناسان نرخ‌گذاری شد و پس از آن آقای ترکی معاون استاندار ۲۷۰ میلیارد تومان آماده کرد تا به بنیاد شهید بدهد. اما بنیاد شهید آن را نمی‌پذیرد و می‌گوید کاربری ۴ مدرسه باید مسکونی تعریف شود و ما را متهم کردند که با شهرداری تبانی داشته‌ایم!

وی در ادامه گفت: بنیاد شهید نمی‌پذیرد و تاکید دارد که کاربری ۴ مدرسه مسکونی است. اگر کاربری ۴ مدرسه مسکونی تعریف شود اختلاف هزینه ایجاد خواهد شد و قیمت ۳۰ درصد بالاتر می‌رود! یعنی هم‌اکنون برای خرید فضای ۱۱ مدرسه ۲۷۰ میلیارد تومان نیاز است که با اعلام کاربری مسکونی به ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

این موضوع باعث موضع گیری‌های گوناگونی شد تا اینکه بلاخره انوشیروان محسسن بند پی استاندار تهران خبر از رفع مشکل پیش آمده و خرید یا اجره این ۱۱ مدرسه خبر داد.

 بند پی در این باره گفت: حدود ۳۵ مدرسه از بدو پیروزی انقلاب تحت مالکیت بنیاد شهید انقلاب اسلامی قرار داشته که در اختیار آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران بود، اما اخیرا با توجه به اینکه بنیاد حکم تخلیه این اماکن اخذ کرده بود دو نشست در محل بنیاد شهید و دیگری در استانداری تهران برگزار شد. براساس این جلسات مقرر شد اماکن به لحاظ کارشناسی قیمت گذاری شده و تا تعیین تکلیف فروش قطعی از طرف بنیاد شهید، ماهانه و به صورت اجاره در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد همچنین دو کارشناس منتخب از بنیاد شهید و آموزش و پرورش نیز تعیین شدند که کار کارشناسی برای شهر تهران به اتمام رسیده و با عقد تفاهم نامه مال الاجاره از اول شهریورماه سال جاری در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

استاندار تهران ادامه داد: همزمان با این اقدام نسبت به تعیین قیمت اماکن از اواسط مردادماه نیز اقدام می‌شود تا آموزش و پرورش مالک دائم ساختمان‌ها شود و با توجه به محدودیت‌های آموزشی در شهر تهران و قرار داشتن در آستانه سال تحصیلی جدید خانواده‌ها نگران ثبت نام فرزندانشان در این مدارس نباشند. آموزش و پرورش نیز متعهد شده که نسبت به پرداخت مال الاجاره و همچنین از محل تهاتر نسبت به تملک ساختمان‌ها اقدام کند.

حال باید منتظر مان د و دید که آیا آموزش و پرورش اقدام به خرید ایم مدارس خواهد کرد یا بار دیگر باید شاهد این اقدامات و وارد شدن استرس به دانش آموزان و خانواده هایشان در آستانه مهر باشیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید