با درخواست رهبر جمهوری‌خواهان سنا؛

آمریکا در راه تحول در قوانین اسلحه قرار گرفت؟

کدخبر: ۲۹۷۹۹۸
اقتصادنیوز؛ میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا اعلام کرده که خواستار بررسی لوایح اعمال محدودیت‌ در زمینه مالکیت سلاح در آمریکا شده است. درخواستی که می‌تواند تحولی مهم را در این حوزه بعد از بازگشت قانونگذاران آمریکایی از تعطیلات رقم بزند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، با این حال میچ مک‌کانل، رهبر جمهوریخواه سنای آمریکا گفته قصد ندارد آنطور که برخی خواسته‌اند از سناتورها بخواهد زودتر از موعد از تعطیلات بازگردند. 

مک کانل

او در مصاحبه‌ای به یک شبکه رادیویی ایالت کنتاکی گفت، یک گفت‌وگوی تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا داشته و در این گفت‌وگو درباره چندین طرح برای محدود کردن مالکیت سلاح صحبت شده است. مک‌کانل گفت: رئیس جمهور آمریکا دغدغه دستیابی به یک نتیجه را دارد و خود من نیز این دغدغه را دارم.

مک‌کانل اظهار داشت، چیزی که ما نمی‌توانیم انجام دهیم شکست در تصویب قانونی برای این مناقشه است و چیزی که من می‌خواهم شاهدش باشم این است که بالاخره نتیجه‌ای وجود داشته باشد.

مک کانل گفت که در این گفت‌وگوی تلفنی با ترامپ درباره ایده‌های مختلف برای محدود کردن کنترل مالکیت سلاح در آمریکا اعم از سخت‌گیری در بررسی سوابق و پیشینه افراد و سخت‌گیری در به اصطلاح قوانین تعیین "اخطار با پرچم قرمز" در این پیشینه‌ها صحبت کردند. همچنین یک ایده دیگر افزایش اختیارات مقام‌ها برای بازپس‌گیری اسلحه‌های آن دسته از افرادی که به عنوان تهدید برای خود یا دیگران شناسایی می‌شوند است.

در همین حال نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در نامه‌ای به ترامپ از او خواسته تا زودتر از موعد، سناتورها را از تعطیلات تابستانی به هدف بررسی قوانین پیشگیری از خشونت‌های مسلحانه فرا بخواند.

پلوسی نوشت: این لحظه فوق‌العاده در تاریخ کشور ما، ما را ملزم می‌سازد که همگی برای نجات جان انسان‌ها اقدامات فوق‌العاده انجام دهیم.

در عین حال ۲۱۴ شهردار آمریکایی نیز در نامه‌ای سرگشاده به رهبران سنای آمریکا با مطرح کردن همین درخواست نانسی پلوسی نسبت به وقوع بیش از ۲۵۰ مورد تیراندازی در آمریکا در مدت گذشته از سال جاری میلادی هشدار دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک