سید حسن نصرالله به ظریف: تحریم آمریکا حضورتان را مقتدرانه‌تر کرد

کدخبر: ۲۹۸۶۵۱
اقتصادنیوز: دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی به وزیر امور خارجه کشورمان تحریم وی از سوی آمریکا را محکوم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان، دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی به وزیر امور خارجه کشورمان تحریم وی از سوی آمریکا را محکوم کرد.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان خطاب به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت من و برادرانم تصمیم گرفتیم روز چهاردهم اوت، از شما در برابر تحریم‌های آمریکا حمایت کنیم.

وی تاکید کرده است: وقتی که دولت آمریکا شخص شما را مورد تحریم قرار داد و شما را به فهرست شرف اضافه کرد، من و برادرانم تصمیم گرفتیم که برای شما پیامی بفرستیم و طی آن مراتب همبستگی وارادت خود را به شما اعلام داریم، اما من تصمیم گرفتم که ارسال این پیام را تا امروز یعنی تا ۱۴ روز اوت به تاخیر بیندازم، روزی که در آن، مقاومت لبنان، امریکا و اسرائیل را در جنگ ۳۳ روزه در ماه‌های ژوئیه و اوت سال ۲۰۰۶ با حمایت و پشتیبانی کامل جمهوری اسلامی ایران، شکست داد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه این پیام اظهار داشت: در آن جنگ ظالمانه و آن تجاوز بزرگ، دولت امریکا که در آن زمان جرج بوش پسر بر مسند قدرت بود و کاندولیزا رایس و جان بولتون سکانداران سیاست خارجه این رژیم بودند شکست خوردند، آن‌هایی که از ارتش اسرائیل به عنوان ابزاری اجرایی و به ادعای خودشان قویتریتن ارتش منظقه یاد می‌کردند، شکست خوردند.

در متن پیام سید حسن نصرالله آمده است:اما چند هفته بعد، بولتون به یک مسئول عرب گفت: اکنون باید جنگ را متوقف کنیم. مسئول عرب به او گفت: آیا حزب الله راشکست دادید؟ گفت: نه آن مسئول عرب گفت: آیا حزب الله تسلیم شد؟ بولتون پاسخ داد: نه، درصورتیکه جنگ ادامه پیدا کند، اسرائیل با فاجعه‌ای بزرگ روبرو خواهد شد؛ حال بولتون که نظام جمهوری اسلامی ایران را تهدید به سرنگونی می‌کرد، تا کنون نتوانسته است در زندگی خود به هیچ دستاورد و پیروزی برسد و در چنین روز‌هایی در سال ۲۰۰۶، امریکا درحال عقب نشینی و شکست در برابر مقاومت مردمی بود در کشوری با مساحت کم، اما اکنون در برابر کشور بزرگ منطقه و ملتی یکپارچه و نظامی منسجم و رهبری بزرگوار چگونه عمل خواهد کرد؟

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: شما، جناب وزیر که همواره در محافل بین المللی فریادتان بلند است و حقیقت را می‌گویید و به حق سخن می‌گویید و در برابر طاغوت‌های زمانه (امریکا و ترامپ و امثال آن ها) می‌ایستید، این بزرگ‌ترین جهاد است.

دبیرکل حزب الله لبنان در پایان این پیام گفت: آن‌ها خواستند شما را محاصره و تبعید کنند و بترسانند، اما با تحریم آمریکا حضورتان را مقتدرانه‌تر و تاثیرگذارتر کرده است و مقام و جایگاه‌تان برتر شده و ان شاالله به همین شکل مدافع مظلومان ومستضعفان و مقاومت باقی خواهید ماند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید