وزیر بهداشت: سامانه تحویل درب منزل داروی بیماران خاص راه‌اندازی می‌شود

کدخبر: ۲۹۸۷۴۲
وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی گفت: در حال طراحی سیستم سامانه‌ای هستیم تا در آینده نزدیک داروی بیماران خاص درب منزل آنها تحویل داده شود.
وزیر بهداشت: سامانه تحویل درب منزل داروی بیماران خاص راه‌اندازی می‌شود
به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، سعید نمکی دقایقی پیش در حاشیه بازدید از بیمارستان امام‌ خمینی(ره) محلات در جمع‌خبرنگاران با اشاره به وضعیت تامین دارو در کشور اظهار داشت: در زمینه تامین داروهای حساس کمبودی نداشته و تعداد کمبودها بسیار بسیار کم بوده و در مقایسه با سال گذشته نیز کمتر است.

وی افزود: در زمینه تامین داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز داروها با ارز 4 هزار و 200 تومانی تهیه می‌شود، درحال طراحی سیستم سامانه‌ای هستیم تا در آینده نزدیک داروی بیماران خاص درب منزل آنها تحویل داده شود تا آنها نیاز به مراجعه به محل تحویل دارو نداشته باشند.

وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: مشکل دارو نداریم، هرچند که اجازه ورود به برخی از داروهای برند نمی‌دهیم، زیرا آنها بعضا بیش از 5 تولیدکننده داخلی دارند، ممکن است برخی از پزشکان این داروها را تجویز کنند که از آنها درخواست شده تا در راستای تقویت صنعت داخلی و حمایت از وزارت بهداشت و درمان نسخه‌ای ننویسند که سبب سرگردانی مردم شود، زیرا قطعا اجازه نمی‌دهیم دارویی که در داخل تولید می‌شود، وارد شوند و سبب لگدمال شدن تولید داخل شود.

نمکی ادامه داد: همان گونه که ابتدای سال به مردم قول دادیم اجازه نمی‌دهیم مردم حتی یک روز با مشکل کمبود داروی اساسی مواجه شوند.

وی با اشاره به طرح مشکل در زمینه سقف پذیرش رشته‌های پزشکی نیز گفت: بررسی‌های نشان می‌دهد براساس آهنگی که پزشک تربیت می‌کنیم، کمبود اساسی در تعداد پزشک در کشور نداریم، هم‌اکنون نزدیک به 55 هزار دانشجویی پزشکی در کشور وجود دارد و سالانه 7 هزاز فارغ‌التحصیل این رشته را داریم که تعداد کمی از آنها به خارج از کشور می‌روند و مابقی در کشور می‌مانند.

وزیر بهداشت و درمان عنوان کرد: مشکل کنونی توزیع نامناسب نیروی پزشک در کشور است، در برخی از جاها پزشکان عمومی به حرفه غیر از پزشکی می‌پردازند و به نقاط محروم نمی‌روند، زیرا انگیزه کافی ایجاد نشده، 30 درصد ظرفیت بومی در رشته پزشکی در استان‌های مختلف گرفته می‌شود.

نمکی خاطرنشان کرد: باتوجه به آهنگ کنونی تربیت نیروی پزشکی در کشور، در 3 یا 4 سال آینده چیزی به نام کمبود پزشک نداشته، البته بررسی‌ها نشان داده در برخی از جاها باید تعداد دانشجوهای پزشکی افزایش پیدا کند که درصدد این مهم نیز هستیم.

وی با اشاره به سفر خود به شهرستان محلات نیز گفت: طی بازدید انجام شده از مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان محلات، خوشبختانه با وجود تمام مشکلات و کمبودها، شاهد سطح و نوع مطلوب ارائه خدمات در این شهرستان بودیم.

وزیر بهداشت و درمان بیان کرد: شهرستان محلات در پوشش بسیج ملی کنترل فشار خون، یکی از رتبه‌های نخست کشور را به‌دست آورد.

نمکی افزود: در شهرستان محلات یک مرکز جامع سلامت کلنگ‌زنی شد تا در آینده نزدیک کار ساخت‌ و ساز آن آغاز شود، در صدد برطرف کردن مشکلات بیمارستان جدید محلات هستیم، بیمارستان امام‌ خمینی(ره) محلات بیمارستاتی نسبتا فرسوده بوده که امیدواریم در آینده نزدیک جای خود را به یک بیمارستان مدرن و پیشرفته‌تر دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید