نخستین آزمایش موشک کروز آمریکا پس از خروج از پیمان INF

کدخبر: ۲۹۹۳۶۴
اقتصادنیوز: پنتاگون از آزمایش نخستین فروند موشک کروز زمینی با برد بیش از ۵۰۰ کیلومتر پس از خروج ایالات متحده از پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد خبر داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رویترز نوشت، پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد: نخستین موشک کروز زمینی ایالات متحده پس از خروج این کشور از پیمان نیروهای هسته ای میان برد موسوم به INF با موفقیت آزمایش شده است. برد این موشک بیش از 500 کیلومتر بوده است.

ایالات متحده به بهانه نقض پیمان نیروهای هسته ای میان برد، رسما از این پیمان که در سال 1987 میلادی بین دو کشور منعقد شده، خارج گشته است. مسکو ادعاهای آمریکا درباره نقض این پیمان را رد کرده است.

این پیمان که توسط رونالد ریگان رئیس جمهور سابق آمریکا و میخائیل گورباچف رئیس جمهور شوروی سابق منعقد شد، شلیک کلیه موشک ها با برد 500 تا 5500 کیلومتر را ممنوع اعلام کرده بود.

پنتاگون با انتشار بیانیه ای افزود: آزمایش موشک کروز روز یکشنبه در جزیره نیکولاس واقع در ایالات کالیفرنیا انجام شده و این موشک پس از طی 500 کیلومتر هدف را مورد اصابت قرار داده است.

مقام های آمریکایی ماه ها قبل اعلام کرده بودند که قصد دارند چنین آزمایشی را در ماه اوت انجام دهند. آمریکا همچنین قصد دارد در ماه نوامبر یک فروند موشک بالستیک میان برد را آزمایش کند.

وزارت دفاع روسیه هنوز حاضر به موضع گیری در این خصوص نشده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید