مرگ مشکوک سردبیر روزنامه الخلیج چند روز پس از مقاله جنجالی

کدخبر: ۲۹۹۹۶۲
اقتصادنیوز؛ «حبیب الصایغ» سردبیر روزنامه اماراتی«الخلیج» چند روز پس از انتشار مقاله‌ای جنجالی در انتقاد از عادی‌سازی روابط با اسرائیل، به طرز مشکوکی درگذشت.
مرگ مشکوک سردبیر روزنامه الخلیج چند روز پس از مقاله جنجالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ در پی انتشار خبر مرگ «حبیب الصایغ» سردبیر روزنامه اماراتی«الخلیج»، برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی مرگ وی را مشکوک دانستند به خصوص اینکه او چند روز پیش از مرگش در مقاله‌ای از شخصیت‌های عربی که به سرزمین اشغالی سفر کرده و به عادی‌سازی روابط با اسرائیل تشویق می‌کردند، انتقاد کرده بود.

الصایغ هفته پیش با انتشار مقاله‌ای در روزنامه الخلیج تحت عنوان «اسرائیل که یک گلوله هم به ما شلیک نکرد»، درخواست‌های برخی شخصیت‌های عربی از جمله سعودی، برای سفر به سرزمین اشغالی فلسطین، گشایش روابط با اسرائیل و توجیهی که آنها برای ظلم اشغالگران در حق فلسطینیان به کار می‌گیرند، به باد انتقاد گرفت و خواهان تحریم این افراد شد.

وی در این مقاله نوشته بود که « از گوشه‌وکنار صداهایی بلند می‌شود که خواهان یاری اسرائیل و سفر به آنجا می‌شود و صمیمانه‌ترین عشق و وفاداری خود را به آنها ابراز می‌دارد. با وجود اینکه شمار این صداها معدود و تاثیرشان محدود است، اما به نظر می‌رسد روند رشد آن شتاب گرفته است و چه بسا علت رشد آن هم غفلت و سهل‌انگاری است.»(جزئیات بیشتر)

«سعید بن ناصر الغامدی» فعال سعودی درباره مرگ الصایغ نوشت که او پس از انتشار مقاله‌اش به دستگاه دولتی امارات برای بازجویی احضار شده و سپس جسد وی از آنجا خارج شد.

سه‌شنبه گذشته مرگ این شاعر و نویسنده اماراتی در ابوظبی بدون بیان دلیل آن، اعلام شد.

بنابر گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، «محمد بن راشد آل مکتوم» معاون رئیس دولت امارات و حاکم دبی در صفحه توئیتر خود، مرگ الصایغ را تسلیت گفت و نوشت: «امارات امروز یکی از ستون‌های رسانه‌ای، مطبوعاتی و ادبیات را از دست داد... خداوند حبیب الصایغ را رحمت کند.»  

برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی نیز امارات را مسئول مرگ الصایغ دانستند و یکی از کاربران نوشت: «آیا حبیب الصایغ این نویسنده اماراتی پس از حمله به عاملان عادی‌سازی [روابط با رژیم صهیونیستی] هدف ترور قرار گرفت.»

کاربر دیگری نوشت: «آیا درست است که حبیب الصایغ پس از انتشار مقاله‌ای درباره خطرات عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها و اقدامات برخی کشورهای عرب، در زندان‌های امارات به قتل رسید؟»

«صالح العجی» یکی دیگر از کاربران نیز نوشت:«حبیب الصایغ به دلیل مخالفت با عادی‌سازی روابط با اسرائیل به قتل رسید».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید