خطر بزرگ در کمین لندن، سیدنی و نیویورک

کدخبر: ۳۰۱۰۲۸
اقتصادنیوز: تصاویری جدید که از منطقه قطب شمال منتشر شده است نشان می دهد که این روزها شرایط این منطقه بسیار ناراحت کننده و خطرناک است. درواقع دمای هوای این منطقه تا حدی بالا رفته که بسیاری از یخ ها در حال ذوب شدن هستند.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، فیلم ها و تصاویر جدید که توسط پهبادها برداشته شده تصویری تاریک را برای آینده سیاره ما ترسیم می کند.

مدیر علمی پروژه نجات زمین؛ مارک رایت که تغییرات اقلیمی را در قطب شمال بررسی می کند می گوید اقداماتی سریع برای حل این مسئله لازم است. وی گفت:  "اگر همه یخ های گرینلند ذوب شوند سطح جهانی دریا را حدود 21 پا بالا می برد و این یعنی شهرهایی مانند لندن ، سیدنی و نیویورک زیر آب قرار می گیرند و کل بنگلادش ناپدید می شود. این داستان علمی-تخیلی نیست. این واقعیت تغییر آب و هوا است."

گزارشها از گرینلند؛ بزرگترین جزیره این منطقه نشان می دهد که زندگی در 10 سال گذشته به طرز چشمگیری در این منطقه تغییر کرده است تا جایی که ساکنان این منطقه به ویژه در بخش شمال غربی ، اکنون به پوشیدن تی شرت و گزیدگی پشه ها عادت کرده اند، ان در حالی است که طی دهه های گذشته در هیچ فصلی نمی شد با آستین کوتاه تردد کرد چرا که هوا بیش از حد سرد بود.

نتایج باورنکردنی تغییرات آب و هوا در راه است: لندن، سیدنی و نیویورک زیر آب می روند / بنگلادش از نقشه کره زمین حذف می شود

کارشناسان تغییرات اقلیمی معتقدند که افزایش یخهای در حال ذوب ناشی از افزایش تولید گازهای گلخانه ای در طول قرن گذشته توسط انسان است. این امر با اثر آلبدو تقویت شده است ، به این ترتیب که کاهش یخ باعث می شود گرمای کمتری از سیاره بازتاب شود ، که در عوض جذب می شود و باعث داغ شدن زمین می شود.

دکتر ویکتوریا هرمان ، مدیر عامل موسسه قطب شمال ، هشدار داد که تابستان های بدون یخ در گرینلند در حال گذر هستند.او در گفتگو با تلگراف گفت: "ما در قطب شمال در حال وارد شدن به حالتی جدید هستیم و آنچه اکنون می بینیم بسیار فراتر از چیزی است که در سال 2019 پیش بینی کردیم. این تغییرات اساساً محیط گرینلند را تغییر داده است ، هم برای افرادی که آن را خانه می نامند و هم برای اکوسیستم بی نظیر آن. این تغییرات در دهه های بعدی بدتر می شود ، جایی که تابستان های بدون یخ را در قطب شمال خواهیم دید.این قلمرو به شدت به حمل و نقل زمینی متکی است تا از طریق یک جامعه برفی یا سورتمه سگ از یک جامعه به جامعه دیگر برسد. اما اگر این منطقه به جای زمین یخی  به یک گودال بزرگ آب تبدیل شود تردد واقعا دشوار می شود."

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید