موضع‌گیری شدید احزاب صهیونیست علیه نمایش تبلیغاتی نتانیاهو

کدخبر: ۳۰۲۳۶۸
اقتصادنیوز : احزاب رژیم صهیونیستی از شوی تازه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم علیه ایران به شدت انتقاد کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، پس از آنکه نتانیاهو روز دوشنبه بار دیگر ادعای بی‌پایه و اساس خود مبنی بر تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای را مطرح کرد، حزب «اردوگاه دموکرات» در بیانیه‌ای او را به «تلاش برای استفاده از مسائل امنیتی به منظور کسب منافع شخصی» متهم کرد.

این حزب که ائتلافی از احزاب چپگراست، با اشاره به سه پرونده فسادی که نتانیاهو در آن درگیر است، اعلام کرد: بهتر است فردی که مظنون به ارتشا، کلاهبرداری و خیانت در امانت است به مسائل امنیتی کاری نداشته باشد.

«بنی کانتس» رئیس ائتلاف انتخاباتی «آبی و سفید» هم گفت: استفاده نتانیاهو از اطلاعات حساس امنیتی در راستای اقدامات تبلیغاتی نشان‌دهنده قضاوت ناقص اوست.

نتانیاهو روز دوشنبه در ادامه سناریوسازی خود با این ادعا که ایران توافق هسته‌ای و معاهده عدم اشاعه هسته‌ای (ان پی تی) را نقض کرده است از کشورهای دیگر خواست تا «به تحریم‌های دونالد ترامپ برای فشار بیشتر بر ایران ملحق شوند.»

این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره در گزارش‌های خود پایبندی ایران را به برجام تایید کرده است. در راستای همکاری‌های مداوم ایران و آژانس، «کرنل فروتا» مدیر کل موقت این نهاد بین‌المللی روز یکشنبه به ایران سفر کرد.

فروتا عصر دوشنبه در نشست خبری در وین پایتخت اتریش اعلام کرد آژانس همچنان به برجام متعهد است. فروتا درباره ادعای وجود سایت‌های مخفی در ایران به این نکته اشاره کرد که نمی‌توان با فرضیات درباره برنامه هسته‌ای ایران قضاوت کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید