صحبت امیدوار کننده از یک مقام دولتی ایران

کدخبر: ۳۰۲۹۲۸
اقتصاد نیوز: سیستم نظام آموزشی در مدارس ایران با اشکالات بزرگی روبرو است و خیلی ها روش تدریس فعلی را بی فایده و منسوخ شده می دانند. در این بین مجلس و دولت باید فکری اساسی برای تغییر آن داشته باشند. خبر خوب اینکه حالا وزیر آموزش و پرورش هم با این موضوع هم عقیده است.
صحبت امیدوار کننده از یک مقام دولتی ایران

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در همایش فصلی دبیران شوراهای مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور با بیان اینکه یکی از مهمترین ماموریت‌های آموزش و پرورش آن است که افراد را برای زندگی سالم تجهیز کند گفت: تکیه بر حافظه و دیدن ذهن دانش آموزان به عنوان مخزنی که در آن اطلاعات بریزیم تفکر منسوخی است.وی افزود: ما باید دانش‌آموزان را برای مواجهه با آسیب ها تجهیز کنیم.

حاجی میرزایی در ادامه این همایش در جمع خبرنگاران نیز با بیان اینکه موضوع آسیب های اجتماعی واقعیت تلخی است که وجود دارد گفت: همه کسانی که دلسوز جامعه هستند وظیفه دارند برای چاره جویی اقدام کنند. مسئولان کشور تاکید دارند که پدیده آسیب‌های اجتماعی مورد توجه جدی قرار گیرد.

حاجی میرزایی افزود: اگر بنا باشد به موضوع آسیب‌ها به شکل ریشه‌ای‌تر و بنیادی‌تر توجه شود، آموزش و پرورش جایگاه مهمی دارد، آموزش و پرورش از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: از کارکردهای مهم آموزش و پرورش آماده سازی افراد برای مواجهه موثر و فعال با تغییرات محیط است، تا افراد بتوانند در برابر هجوم وضعیتهای ناشناخته تشخیص درست دهند و از زندگی خود محافظت کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح یاری گران زندگی افزود: قرار است همه ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی در خدمت دانش آموزان قرار گیرد و کمک کنند دانش آموزان را شناسایی کنند و کمک فکری دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید