حیرت دانشمندان از کشف اختاپوسِ عجیب و غریب

کدخبر: ۳۰۳۱۱۴
اقتصاد نیوز:محققانی که برای شناسایی شگفتی‌های عمق دریا‌ها تلاش می‌کنند با استفاده از یک اقیانوس نورد پیشرفته موفق به شناسایی اختاپوسی عجیب با ظاهری شبیه به چتر نجات شده اند.
حیرت دانشمندان از کشف اختاپوسِ عجیب و غریب

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از یاهونیوز، این اختاپوس که توسط اقیانوس نورد ناتیلوس شناسایی شده مانند یک چترنجات در حال باز شدن حرکت می کند و زمانی که بازوهای آن به طور کامل باز می شود شکل یک بالن را به خود می گیرد.

هنوز اطلاعات چندانی در مورد ویژگی های این اختاپوس وجود ندارد، اما گمانه زنی های اولیه دانشمندان و زیست شناسان حاکی است که اختاپوس یادشده از خانواده Cirroteuthidae است. البته برخی از آنها نیز عقیده دارند که این اختاپوس یک گونه خانوادگی کاملا جدید است.

پژوهشگران می گویند شیوه باز و بسته شدن بازوهای این اختاپوس برای جانوران محیط اطراف کاملا ترسناک و رعب آور است تا این جانور بتواند خود را در برابر هرگونه تهدیدی به طور کامل حفاظت کند. جالب آنکه اختاپوس یادشده دوربین فیلم برداری ناتیلوس را هم یک تهدید تلقی کرده و در برابر آن ضمن باز کردن بازوها بدن خود را نیز به طور کامل باد کرده است.

اختاپوس یادشده در عمق ۱۶۰۰ کیلومتری آب و در نزدیکی جزیره بیکر در اقیانوس آرام شناسایی شده است. در این منطقه بکر از جهان تا به حال چندین نوع پرنده جدید و آبزی منحصر به فرد دیگر هم شناسایی شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید