آمریکا عملا پشت سعودی را خالی کرد

کدخبر: ۳۰۳۵۹۷
اقتصادنیوز: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، حمله به تاسیسات نفتی سعودی را پیچیده و دقیق دانست و گفت: سعودی‌ها درخواست حمایت‌های اطلاعاتی یا نظامی بیشتری به آمریکا نداده بودند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ژوزف دانفورد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران همراه، در سفر به لندن با اعلام این خبر افزود: آمریکا به عربستان سعودی زمان می دهد تا نسبت به حملات ۱۴ سپتامبر به تاسیسات نفتی خود ارزیابی کنند. اما همه نشانه ها به سمت ایران یا گروه های نیابتی ایران است.

 

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا اضافه کرد: در منطقه یا هرجای دیگر که مشابه این تهدیدها را داشته باشد، از ایران با نیابتی های مورد حمایت ایران می آید.
دانفورد مدعی شد بدون پیشگویی نسبت به نتایج تحقیقات سعودی ها، فکر می کنم که این یک جمع بندی منطقی است.
وی با بیان اینکه  اینگونه نیست که یک لحظه هم از خاورمیانه چشم برنمی داریم، اضافه کرد: نیروهای اطلاعاتی، نظارتی و توانایی های اکتشافی ما بر تهدیدهایی که به طور معمول علیه ما است، تمرکز دارند. ما نمی خواهیم لزوما شاهد هرچیزی باشیم که در منطقه رخ می دهد.
رئیس ستاد مشترک ارتش گزینه نظامی را یکی از گزینه های رئیس جمهوری و دیگر مقامات غیرنظامی دانست و گفت: گزینه نظامی تنها در صورتی جوابگو خواهد بود که گزینه‌های اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک به خوبی پاسخگو نباشند.

دانفورد ادامه داد: آمریکا کمک های اطلاعاتی را به پادشاهی سعودی در حفاظت از خود در برابر حوثی های یمن فراهم می کند. سعودی درخواست حمایت اطلاعاتی یا کمک نظامی بیشتری از آمریکا نداده است.

وی اضافه کرد: ما درباره این حملات ارزیابی داشتیم و ادامه می دهیم. ما علیه نیابتی های ایران که بخواهند علیه آمریکا اقدامی کنند، بازدارندگی داریم اما اساس حمله به سعودی و امارات را می دانیم که از حمله به این دوکشور جلوگیری نشده است.
رییس ستاد مشترک ارتش امریکا با بیان اینکه این حملات نسبت به حملات پیشین بزرگتر بوده است، گفت: بدون توجیهات اطلاعاتی، این حملات نسبت به قبل بسیار پیچیده و دقیق به نظر می رسد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید