خشنودی پمپئو از پیوستن امارات و عربستان به ائتلاف ضدایرانی

کدخبر: ۳۰۳۸۱۱
وزیر خارجه آمریکا از ابوظبی و ریاض به دلیل ملحق شدن به ائتلاف دریایی که واشنگتن با ادعای حفاظت از آبراه‎های منطقه تشکیل داده، قدردانی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در آستانه سفر به ابوظبی با انتشار پیامی توئیتری از پیوستن امارات و عربستان سعودی به ائتلاف دریایی علیه هرمز قدردانی کرد.

وی که در جریان حمله پهپادی به آرامکو- شرکت نفت عربستان- به ریاض سفر و با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار کرده بود، در این پیام توئیتری نوشت: حوادث اخیر اهمیت حفاظت از تجارت جهانی و آزادی کشتیرانی را نشان می‎دهد.

امارات متحده عربی امروز پنجشنبه با ادعای مشارکت در تامین امنیت آبراه‌های خاورمیانه به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس پیوست.

گفتنی است این تصمیم یک روز بعد از اتخاذ اقدام مشابه از سوی ریاض و به دنبال حمله پهپادی به آرامکو- شرکت نفتی عربستان سعودی- اتخاذ می‌شود.

رسانه رسمی امارات به نقل از وزارت خارجه این کشور، تصمیم اخیر را با هدف تضمین امنیت انرژی جهانی و تداوم تامین محموله‌های انرژی برای اقتصاد جهانی، توجیه کرد.

این در حالی است که پیشنهاد واشنگتن برای تشکیل ائتلاف بین المللی علیه تنگه هرمز، با استقبال سرد کشورهای غربی رو به رو شده است.

تاکنون، علاوه بر عربستان و امارات، کشورهای انگلیس، استرالیا و بحرین نیز به این ائتلاف ناچیز پیوسته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید