سیدحسن نصرالله: ترامپ برای دیدار با روحانی التماس می‌کند

کدخبر: ۳۰۴۰۳۴
اقتصادنیوز: دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت بزرگداشت شیخ حسین کورانی، یکی از بنیانگذاران عضو شورای رهبری حزب الله سخنرانی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت بزرگداشت شیخ حسین کورانی، یکی از بنیانگذاران عضو شورای رهبری حزب الله سخنرانی کرد.

اخبار سیاسی - بر این اساس، دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای این سخنرانی گفت: جناب شیخ حسین کورانی (از بنیانگذاران حزب الله) از ابتدای مسیر همه ملاحظات شخصی را کنار گذاشت و از همان اول در این امتحان موفق بود. افراد بسیاری در حزب الله تاکید دارند که او در این امتحان موفق بود.

وی گفت: معادلات جدید و قواعد جدید درگیری را نپذیرفتیم و هنوز به معادلات پیشین پایبند هستیم، کسانی که با دشمن صهیونیستی معامله کردند مزدور هستند و باید محاکمه شوند، محاکمه مزدوران از اصول ثابت ماست و قابل چانه زنی نیست، ما مزدوران را هدف می‌گیریم و نه خانواده‌های آنان را. هرکسی که با دشمن معامله میکند باید به اندازه جرمش محاکمه شود، کسی به رژیم صهیونیستی تبعید نشده بلکه برخی به آنجا فرار کرده اند و لفظ اول نادرست است.

دبیر کل حزب الله گفت: مقاومت در سال ۲۰۰۰ به اصول خود در زمینه‌های مختلف پایبند بود و مزدوران را به ارتش تحویل داد.

وی با اشاره به انتخابات اخیر رژیم اشغالگر گفت: نتانیاهو برای باقی ماندن در قدرت و راس حکومت هر کاری که از دستش برامد انجام داد، هیچ دولتی در آمریکا همانند دولت کنونی به نتانیاهو کمک نکرد، برای ما اهمیتی ندارد چه کسی در رژیم صهیونیستی برنده می‌شود همه شبیه هم هستند.

سیدحسن نصرالله در ادامه با اشاره به حمله به دو میدان نفتی در عربستان گفت: حمله به دو میدان نفتی عربستان منطقه را تکان داد، این حمله نشان داد تا چه اندازه نفت از خون انسان‌ها گرانبهاتر است، دنیا نسبت به بمباران یمن توسط متجاوزان امریکایی و اماراتی سعودی طی سال‌ها هیچ تکانی نخورد، کسی که می‌خواهد با عربستان همدردی کند باید با قربانیان یمنی نیز اعلام همبستگی کند.

حمله پهپادی به عربستان نشانه قدرت و شجاعت مقاومت است. تأسیسات نفتی عربستان هیچ اهمیتی برای ترامپ ندارد، ما با یک وضعیت جدید دوشیدن (کشورهای عربی) مواجه هستیم. ترامپی که شما از آن می‌ترسید در برابر ایران شکست خورده و اکنون فقط به دنبال یک عکس یادگاری با مسئولان ایرانی است. جنگ با ایران، جنگ آسانی نیست و جنگ با یمن هم جنگ آسانی نیست، ایرانی‌ها در چیدن معادلات حرفه‌ای‌اند.

وی اظهار داشت: به جای اینکه عربستان و امارات برای خرید سامانه‌های دفاع هوایی هزینه گزافی کنند جنگ را متوقف کنند، پایان دادن به جنگ از پرداخت هزینه‌های گزاف و هم چنین ذلت در برابر آمریکا، کم هزینه‌تر است، ساده‌ترین و بهترین روش برای پایان مشکلات سعودی ها، پایان دادن به جنگ و رها کردن یمنی‌ها به حال خود است.

وی طرح اعتماد به ترامپ برای تحریک و جنگ افروزی علیه ایران را ناکام و محکوم به شکست دانست و خاطرنشان کرد: ترامپ در هر زمینه‌ای ناکام مانده و برای دیدار با روحانی التماس می‌کند، هر آن کس که خانه اش و اقتصادش شیشه‌ای است سنگ به سوی کسی پرتاب نمی‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید