سیدحسن نصرالله: حضرت آقا شخصی مورد تأیید خداوند متعال هستند و آنچه می‌گویند گاهاً از جایی دیگر نشأت می‌گیرد/رهبری به اسرائیل وقت بیشتری داده‌اند

کدخبر: ۳۰۴۷۲۲
اقتصادنیوز: دبیرکل حزب‌الله لبنان با‌اشاره به خاطرات خود از دیدار با رهبر معظم انقلاب، از پیش‌بینی‌های ایشان در مورد محقق نشدن صلح بین سوریه و رژیم صهیونیستی، خروج اسرائیل از جنوب لبنان و جنگ 33 روزه گفت و تاکید کرد که برخی از این پیش‌بینی‌ها، نه فقط تحلیل عقلانی، بلکه از کرامات ایشان است.

به گزارش اقتصادنیوز «سید حسن نصرالله» در بخشی از گفت وگوی خود با دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در ابتدا به توافق «اُسلو» و آنچه روند صلح عربی-اسرائیلی می‌نامیدند،‌اشاره کرد و گفت: «اینجا یک مسئله مهم وجود دارد و آن بصیرت عمیق حضرت آقا و فهم دقیق ایشان درباره آینده است، هر چند من معتقدم که این ادراک دقیق ایشان از آینده جزء کرامات ایشان بوده و نشأت گرفته از ایمان، معرفت و ارتباطشان با خداوند متعال و مورد تأیید بودنشان از سوی خداست و تنها جنبه عقلانی ندارد».

 او با یادآوری مذاکرات سوری-اسرائیلی که بین «حافظ اسد»، رئیس‌جمهور سوریه، و «اسحاق رابین»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، تحت نظارت «بیل کلینتون» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا انجام می‌شد، گفت این توافق که ابتدا سرّی و پس از آن علنی برگزار می‌شد و همه فلسطینی‌ها، سوری‌ها و لبنانی‌ها از جمله حزب‌الله معتقد بودند که توافق نهایی شده است و تنها خواسته «اسد» در آن موقع باز‌پس‌گیری جولان و عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از مرزهای ژوئن 1967 بود که «اسحاق رابین» هم آن را پذیرفته بود و ما هم بسیار بحث می‌کردیم که پس از این توافق باید چه کنیم.

او افزود که بعد از این اتفاقات به دیدار حضرت آقا رفتیم، ایشان ما را در آن دیدار بسیار تحمل کرد، چرا که ما همه پیشنهادات و نظرات افراد مختلف را آنجا بیان کردیم و ایشان به تمام صحبت‌های ما گوش داد و در حالی که همه ما و مسئولان ایرانی که در این جلسه حضور داشتند معتقد بودیم مذاکرات تمام شده است، ایشان فرمودند: «اینکه شما بدترین سناریوها و احتمالات را در نظر بگیرید و برای مواجهه با آن برنامه‌ریزی کنید، خوب است، اما من به شما می‌گویم که این اتفاق نخواهد افتاد و صلحی میان سوریه و اسرائیل محقق نخواهد شد، پس هر آنچه نوشته‌اید و آماده کرده‌اید را کنار بگذارید... شما به تلاشتان ادامه دهید، برای به دست آوردن سلاح و... نگران این مسئله هم نباشید، چرا که صلحی میان آنها اتفاق نخواهد افتاد». نصرالله اضافه کرد که همه حاضرین در جلسه از طرف‌های ایرانی تا دیگران از این قاطعیت حضرت آقا غافلگیر شدند. ایشان نگفتند احتمال دارد، بلکه گفتند قطعاً چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. ما به لبنان برگشتیم و بر اساس گفته‌های ایشان عمل کردیم.

نصرالله در ادامه می‌گوید که دو هفته بعد، اسحاق رابین در جشنی توسط یک یهودی تندرو کشته شد، پس از او شیمون پرز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شد که او شخص ضعیفی بود، پس از آن عملیات مختلفی در اراضی‌اشغالی صورت گرفت و پایه‌های رژیم را به لرزه درآورد. او ادامه می‌دهد که در مدتی پس از آن بین ما و رژیم صهیونیستی درگیری‌هایی رخ داد و مدتی بعد هم انتخابات رژیم صهیونیستی انجام شد که شیمون پرز شکست خورد و حزب لیکود به قدرت رسیدند. این حزب هم پس از به قدرت رسیدن گفت به هیچ کدام از توافقات «رابین» و «پرز» با «حافظ اسد» پایبند نخواهم بود. این طور بود که تمام آن مسائل صلح و... تمام شد. حالا روند سازش در بدترین وضعیت خودش هست. لطف خدا بود که ما هیچ گاه به این روند نزدیک نشدیم.

او پس از این و با‌اشاره به اینکه رهبر انقلاب در سال 1996 گفته بودند، صلحی بین سوریه و اسرائیل محقق نخواهد شد، خاطره‌ای مهم از رهبر انقلاب نقل کرد، که در سال 2000 در دیدار اعضای شورای حزب‌الله با حضرت آقا رخ داده است، دیداری که فرماندهان مقاومت هم در آن همراه اعضای شورا بوده‌اند. نصرالله می‌گوید ما به حضرت آقا گفتیم که بعید می‌دانیم اسرائیل از جنوب لبنان خارج شود، و ما به زمان و عملیات بیشتر نیاز داریم، که حضرت آقا فرمودند: «چرا بعید می‌دانید؟» ما نیز پاسخ دادیم، زیرا این اقدام خطر بزرگی برای اسرائیل خواهد بود، چون این خروج به مثابه پیروزی آشکار مقاومت است، اولین پیروزی واضح مقاومت است که بر جریان داخلی فلسطین تأثیر خواهد داشت که نشان می‌دهد «راه‌حل مقاومت است، نه مذاکره». اینجا حضرت آقا فرمودند: «شما بنا را به صورت جدی بر این بگذارید که اسرائیل از جنوب لبنان خارج می‌شود و شما پیروز می‌شوید، شما بر اساس این امور برنامه‌ریزی کنید». نصرالله می‌افزاید که حضرت آقا گفتند شما برنامه‌ریزی کنید که چگونه از لحاظ نظامی، رسانه‌ای، سیاسی و... با عقب‌نشینی اسرائیل روبرو شوید.

نصرالله می‌گوید ما از حرف‌های ایشان غافلگیر شدیم چرا که فکر می‌کردیم «ایهود باراک» که آن موقع در انتخابات پیروز شده بود عقب‌نشینی نخواهد کرد، به ویژه برای اینکه تعهدی از طرف لبنان و سوریه نگرفته بود.

مهم‌تر اینکه شب در جلسه مان با فرماندهان مقاومت چون «حاج عماد مغنیه» به منزل حضرت آقا رفتیم، فقط قرار بود به امامت آقا نماز جماعت اقامه کنیم، قرار نبود ایشان برای ما صحبت کنند. بعد از نماز ایشان گفتند: «شما ان‌شاءالله پیروز خواهید شد، پیروزی شما بسیار بسیار و بسیار نزدیک‌تر از آن چیزی است که برخی تصور می‌کنند (ایشان [با دست] به من‌اشاره کردند، چون ما می‌گفتیم عقب‌نشینی اسرائیل بعید است). یک یک شما با چشم‌های خود خواهید دید که پیروز می‌شوید».

نصرالله افزود: ما به جنوب لبنان بازگشتیم و عقب‌نشینی ذلت بار و غیرقابل پیش‌بینی اسرائیل به وقوع پیوست و پیش‌بینی‌های حضرت آقا عیناً محقق شد، پیروزی به وقوع پیوست و همه فرماندهان اگرچه در خط مقدم بودند [اما زنده ماندند و] پیروزی را دیدند.  نصرالله با‌اشاره به اینکه از پیش‌بینی رهبر انقلاب از نابودی اسرائیل تا 25 سال آینده غافلگیر نشده است، گفت پس از خروج اسرائیل از جنوب لبنان به دیدار حضرت آقا رفتیم، ضمن اینکه ایشان بسیار از پیروزی مقاومت خشنود بودند، فرمودند که اگر جریان مقاومت به درستی به وظایف خود عمل کند و این راه را ادامه دهد، اسرائیل نمی‌تواند در آینده باقی بماند و آن موقع چیزی کم‌تر از 25 سال را بیان فرمودند، لذا وقتی بعداً فرمودند 25 سال دیدیم به اسرائیل وقت بیشتری داده‌اند. وی، پیش‌بینی رهبر انقلاب درباره‌ عمر رژیم صهیونیستی را مسئله‌ی کاملاً جدی دانست و گفت: تمامی داده‌ها، بررسی‌ها و اطلاعات نشان می‌دهد که چنین اتفاقی (نابودی اسرائیل) رخ خواهد داد؛ اما تحقق این مهم، بدون قید و شرط نیست و شرط و شروطی دارد. شرط تحقق این مهم، آن است که مقاومت به کار خود در منطقه ادامه دهد، تسلیم اسرائیل نشود و جمهوری اسلامی نیز حمایت‌های خود از مقاومت در منطقه را تداوم ببخشد.

او همچنین در مصاحبه خود گفت: «ما اعتقاد داریم که حضرت آقا شخصی مورد تأیید خداوند متعال هستند و آنچه می‌گویند گاهاً از جایی دیگر نشأت می‌گیرد، چنانچه در جنگ 33 روزه این اتفاق افتاد».   

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید