نتانیاهو: اسرائیل هرگز کرانه باختری را ترک نمی‌کند

کدخبر: ۳۱۱۵۹۱
اقتصادنیوز : «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت: اسرائیل هرگز کرانه باختری را ترک نمی‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، نتانیاهو بر لزوم کنترل امنیتی رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری تاکید کرد و گفت: اسرائیل نمی‌خواهد تا آنچه که در غزه روی داد، برای کرانه باختری تکرار شود.

غزه تا پیش از سال ۲۰۰۵ در اشغال نظامی اسرائیل بود؛ اما پس از عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از این منطقه، کنترل آن به دولت خودگردان فلسطین سپرده شد و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پس از پیروزی در انتخابات سال ۲۰۰۶ فلسطین از سال ۲۰۰۷ کنترل این منطقه را به دست گرفت.

نتانیاهو مدعی شد آرامشی که اکنون در کرانه باختری وجود دارد به خاطر حضور اسرائیل و فعالیت‌های دستگاه‌های امنیتی آن است که روز و شب در حال فعالیت هستند.

این در حالی است که کرانه باختری همواره شاهد درگیری میان نظامیان صهیونیست و فلسطینیان است و صهیونیست‌ها یا در حال تخریب منازل آن‌ها هستند یا سرکوب تظاهرات‌ها.

در آخرین مورد، ساکنان کرانه باختری امروز (دوشنبه) در آیین پانزدهمین سالگرد درگذشت «یاسر عرفات» رئیس پیشین سازمان آزادیبخش فلسطین، با ارتش رژیم صهیونیستی درگیر شدند که این درگیری منجر به شهادت یک شهروند فلسطینی و مجروحیت ده‌ها تن دیگر شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: دو شرط اساسی برای پیشرفت در پرونده فلسطین وجود دارد، نخست به رسمیت شناختن کشور یهودی و دوم بقای اسرائیل در میان دریا و رود اردن که تاکنون محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با آن موافقت نکرده است.

درگیری میان فلسطینیان و نیروهای رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر در پی اتفاقاتی همچون به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم از سوی آمریکا، ادامه محاصره ۱۴ ساله نوار غزه، تلاش برای پایان دادن یک طرفه به موضوع فلسطین در قالب طرح آمریکایی «معامله قرن» و گسترش عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی شاهد روندی فزاینده بوده است.  

در زمان حاضر ۴۰۰ هزار شهرک‌نشین در کرانه باختری و ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین نیز در قدس شرقی زندگی می‌کنند که بر اساس قوانین بین‌المللی اسکان این افراد در مناطق مذکور غیرقانونی است.

قطعنامه ۱۲۳۴ شورای امنیت نیز که ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ به تصویب رسید، تأکید می‌کند رژیم صهیونیستی باید فوراً به شهرک‌سازی خود در اراضی اشغالی فلسطین پایان دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید