ورود یک پهپاد به خانه فرمانده جهاد اسلامی پیش از عملیات تروریستی اسرائیل

کدخبر: ۳۱۱۸۷۵
اقتصادنیوز: پیش از ترور فرمانده جهاد اسلامی، یک پهپاد وارد منزل وی شدشبکه «آی24 نیوز» تلویزیون اسرائیلدر خبری اختصاصی گزارش داد پیش از هدف قرار گرفتن منزل «بها ابوالعطا» یکی از فرماندهان ارشد گروه جهاد اسلامی در نوار غزه، یک پهپاد وارد آن شده بود.

به گزارش اقتصادنیوز بر این اساس، ارتش رژیم اسرائیل برای مکان‌یابی و تایید محل زندگی ابوالعطا در نوار غزه، از یک پهپاد (کوادکوپتر) استفاده کرده و سپس منزل وی را هدف حمله هوایی قرار داده است.

به گزارش آی24 به نقل از منابع فلسطینی، از دو هفته پیش در پی عملیات راکتی جهاد اسلامی علیه شهر صهیونیست‌نشین سدیروت در نزدیکی نوار غزه، پهپادهای نیروی هوایی اسرائیل بر فراز منازل ابوالعطا و سه عضو ارشد جهاد پرواز می‌کردند.

به گفته شاهدان، این پهپاد روز سه‌شنبه بعد از شناسایی منزل ابوالعطا وارد آن شد و چند دقیقه بعد موشک این رژیم  به آن برخورد کرد که به شهادت وی و همسرش منجر شد.

ترور فرمانده ارشد جهاد اسلامی، واکنش شدید این گروه و پرتاب چند صد راکت از دو روز پیش به سمت مناطق صهیونیست‌نشین در نزدیکی نوار غزه را در پی داشت.

ارتش اسرائیل درباره تحولات روز دوم درگیری‌ها با غزه گفت که از ساعت هشت صبح امروز حدود ۲۵۰ راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک شده و جهاد اسلامی به‌طور میانگین طی ۲۷ ساعت گذشته، هر هفت و نیم دقیقه یک راکت پرتاب کرده است. 

«گیلعاد اردان» وزیر امنیت عمومی این رژیم نیز گفت واکنش جهاد اسلامی به ترور یکی از فرماندهان خود، باعث تغییر سیاست تل‌آویو از مقصر دانستن حماس به عنوان عامل اصلی اتفاقات غزه شد.

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» نیز شامگاه گذشته با صدور بیانیه‌ای تهدید کرد که اگر اقتصادنیوزحملات به غزه را افزایش دهد، آنها هم پاسخ خواهد داد.

«نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز با بیان اینکه ترور فرمانده جهاد اسلامی پیامی به دیگر فرماندهان گروه‌های مقاومت فلسطینی است و تهدید کرد آنها را نیز مانند ابوالعطا ترور خواهند کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم نیز که طی دو روز قبل با بارش صدها فروند راکت مقاومت بر اراضی اشغالی مواجه بوده، جهاد اسلامی را تهدید کرد که در صورت عدم توقف حملات، صدمات بیشتری می‌بینند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید