تأثیرگذارترین چهره‌های سال ۲۰۱۹

کدخبر: ۳۱۲۷۱۷
اقتصاد نیوز:امروزه با گسترش فضای مجازی، مردم بیشتر و بیشتر با زندگی افرادی آشنا می‌شوند که در سرتاسر دنیا کار‌های خاصی انجام می‌دهند و معروف شدن و حتی افزایش تعداد فالوئر‌های شبکه‌های مجازی این افراد، باعث می‌شود که جمعیت زیادی تحت تاثیر آن‌ها قرار بگیرند؛ البته این تاثیرات همیشه مثبت نیست و گاهی حتی عواقبی منفی دارد.
تأثیرگذارترین چهره‌های سال ۲۰۱۹

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل ازبرترین‌ها، امروزه با گسترش فضای مجازی، مردم بیشتر و بیشتر با زندگی افرادی آشنا می‌شوند که در سرتاسر دنیا کار‌های خاصی انجام می‌دهند و معروف شدن و حتی افزایش تعداد فالوئر‌های شبکه‌های مجازی این افراد، باعث می‌شود که جمعیت زیادی تحت تاثیر آن‌ها قرار بگیرند؛ البته این تاثیرات همیشه مثبت نیست و گاهی حتی عواقبی منفی دارد.

مجله تایم (Time)، صرف‌نظر از تاثیرات مثبت یا منفی، فهرستی از تاثیرگذارترین افراد جهان در زمینه‌های مختلف، در سال ۲۰۱۹ تهیه کرده و آن‌ها را در چهار دسته‌بندی هنرمندان، نمادها، اسطوره‌ها و پیشگامان، ارائه داده است. با ما همراه باشید.

دواین جانسون (راک)

دواین جانسون در زندگی، کار‌های مختلفی انجام داده؛ از زمانی که در کشتی کچ، یکی از بهترین‌ها بود، تا وقتی که پا به عرصه سینما و تلویزیون گذاشت و کار بازیگری، نویسندگی و تهیه‌کنندگی را برعهده گرفت.

او حتی خیریه‌ای برای کودکان بیمار نیز تاسیس کرد. این دومین باری است که راک در فهرست تاثیرگذارترین افراد سال قرار می‌گیرد. اولین بار در سال ۲۰۱۶ چنین اتفاقی افتاده بود.

گل گدوت، بازیگر نقش اصلی فیلم سینمایی «زن شگفت‌انگیز» (Wonder Woman) درباره او گفته: «او مصداق بارز این عبارت است که می‌گوید، شاید مردم چیزی را که گفتید، فراموش کنند؛ شاید کاری را که کردید نیز از یاد ببرند، اما هرگز احساسی را که به آن‌ها دادید، فراموش نخواهند کرد. دواین همیشه کاری می‌کند که افراد دوروبرش بهترین احساس ممکن را داشته باشند».

گروه BTS

گروه موسیقی BTS که اهل کره‌جنوبی هستند، در صنعت موسیقی کره پیشگام محسوب می‌شوند؛ آن‌ها پشت‌سر هم رکورد‌ها را می‌شکنند و پیامشان درباره سلامت روح و روان، از دست دادن و فقدان، عشق ورزیدن به خود و فردگرایی را به تمام دنیا می‌فرستند. آن‌ها در سازمان خیریه کودکان یونیسف نیز درباره کمک کردن و قدرت بخشیدن به کودکان سرتاسر دنیا سخن گفته‌اند.

هالسی، که اخیرا با گروه همکاری کرده، درباره آن‌ها گفته: «گروه BTS با پیام‌های مثبتش درباره اعتمادبنفس، پیچیدگی فلسفه پنهان در آهنگ‌های درخشانش، انرژی و هم‌افزایی زیاد و پیوند برادری در میان اعضا و در هر مرحله از کار و نیز اقدامات متعدد خیرخواهانه و انسان‌دوستانه‌اش، گام‌های بزرگی به‌عنوان الگوی میلیون‌ها طرفداری برداشته که عاشق این گروه هستند».

آریانا گرنده

شهرت آریانا از زمانی شروع شد که به‌عنوان ولنتین گربه در سریال Victorious بازی کرد و از آن‌پس هم تبدیل به خواننده و ترانه‌سرایی تمام‌وقت شد. او تا به امروز، جوایز متعددی برده و آهنگ‌هایش نیز رکورد‌های زیادی را شکسته که همین امر او را تبدیل به یکی از ده نفری کرده که بیشترین تعداد فالوئر‌های اینستاگرام را دارند. او فعال حقوق زنان نیز هست.

ترویه سیوان، خواننده و ترانه‌سرا، درباره او گفته: «آریانا، در عرض چند ماه، نه یک آلبوم، بلکه دو آلبوم داشته که رکورد‌ها را شکسته؛ که آلبوم دومش، «متشکرم، بعدی» (Thank U, Next) تنها در عرض چند هفته نوشته شد. او قوانین را می‌شکند و موسیقی را می‌فهمد. عشق او به طرفدارانش و به موسیقی، راهنمای هریک از اقداماتش به‌شمار می‌آید».

بری لارسون

او بازیگر شناخته‌شده‌ای است و اخیرا نقش «کاپیتان مارول» را نیز در سری فیلم‌های دنیای سینمایی مارول ایفا کرده است. او در حوزه مسائل اجتماعی و سیاسی نیز فعال است و کمپین‌هایی برای برابری جنسیتی برگزار می‌کند.

تسا تامپسون، بازیگر هالیوودی، که در فیلم سینمایی «انتقامجویان: پایان بازی» (Avengers: Endgame) با او همبازی بوده، درباره او گفته: «بری لارسون، چه در جلوی دوربین و چه پشت ان، یک جنگجو است.

او اولین بازیگر زنی است که نقش اصلی فیلم اختصاصی یک ابرقهرمان زن را در دنیای سینمایی مارول برعهده گرفته است، اما وقتی که در جلوی دوربین، مشغول رکوردشکنی نیست، برای برابری جنسیتی و نیز پایان دادن به اذیت‌وآزار جنسی در محیط‌های کاری مبارزه می‌کند.

رهبران

گرتا ثانبرگ

نام گرتای ۱۶ ساله، فعال زیست‌محیطی در فهرست ۱۰۰ رهبر برتر وارد شده است. این دختربچه مدرسه‌ای سوئدی، کمپینی درجهت اگاه‌سازی مردم از تغییرات آب‌وهوایی و تشویق دولت‌ها به اقدامی درجهت رفع آن، تشکیل داده و رهبری اعتراض‌کنندگان را در سرتاسر دنیا برعهده گرفته است. او یکی از جوانترین افرادی است که تاکنون کاندیدای جایزه صلح نوبل شده است.

اما گونزالز که خودش یک کمپینر است، درباره او گفته: «گرتا ثانبرگ، قدرتش را در درون ما دید و ما هم به‌نوبه خودمان، قدرتمان را در او مشاهده کردیم. گرتا با شروع مبارزه در کشور خودش، سوئد، برای داشتن آینده‌ای عاری از آلودگی، تخریب زیست‌محیطی و تغییرات آب‌وهوایی، الهام‌بخش دانش‌آموزان بااراده است و باعث خجالت بزرگسالان بی‌تفاوت».

نماد‌ها

تیلور سوییفت

تیلور از ۱۴ سالگی، وارد حرفه موسیقی شد و از آن زمان تاکنون، رکورد‌های زیادی را شکسته، آلبوم‌هایش بیش از ۵۰ میلیون نسخه فروش داشته و تیلور تبدیل به یکی از خوانندگانی شده که پرفروشترین آلبوم‌های تمام تاریخ را داشته است. او از خیریه‌های متعددی در ارتباط با حمایت از کودکان، پشتیبانی می‌کند و حامی سرسخت حقوق زنان نیز هست.

شاون منز، موزیسین معروف که دوست تیلور نیز هست، درباره او گفته: «تیلور باعث می‌شود که افراد مسن، احساس جوانی کنند و افراد جوان نیز احساس کنند که هرکاری از دستشان برمی‌آید. این اتفاق، واقعا پدیده نادر و ویژه‌ای است. اگر من بخواهم تنها به یک هدف در زندگی و حرفه‌ام دست پیدا کنم، همین است».

میشل اوباما

این چهارمین بار است که میشل اوباما، بانوی اول سابق ایالات متحده آمریکا در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ و همسر باراک اوباما، در این فهرست قرار می‌گیرد.

او در طول این سال‌ها، فعالیت‌های زیادی به‌عنوان حامی مردم درجهت آگاهسازی از فقر، آموزش و تحصیلات، تغذیه، فعالیت جسمی و غذای سالم انجام داده است. او وکیلی مجرب و نویسنده نیز هست و کمپینی برای اشاعه پیام برابری جنسیتی در سرتاسر دنیا تشکیل داده است.

بیانسه، خواننده معروف هالیوودی که دوست میشل نیز هست، درباره او گفته: «من بسیار خوشحال و سپاسگزارم که دخترانم و پسرم در دنیایی زندگی می‌کنند که میشل اوباما در آن مانند چراغ امید می‌درخشد؛ چراغی که به ما انگیزه می‌دهد که انسان‌های بهتری باشیم و کار‌های بهتری انجام بدهیم».

لیدی گاگا

لیدی گاگا، خواننده‌ای است که تاکنون چندین جایزه برده، آلبوم‌هایش در سرتاسر جهان بیش از ۲۷ میلیون نسخه فروش داشته و رکورد‌های متعددی را نیز شکسته است. او در فیلم‌های سینمایی و شو‌های تلویزیونی مختلفی نیز بازی کرده که برنده جایزه شده‌اند. او فعال حقوق زنان نیز هست و خیریه خودش را تاسیس کرده که به جوانان در راه موفقیت و داشتن زندگی بهتر کمک می‌کند و از زورگویی و قلدری جلوگیری می‌کند.

سلین دیون، خواننده محبوب و مشهور، درباره او گفته: «بله! او یک موزیسین، ترانه‌سرا و خواننده شگفت‌انگیز است و همانطور که در فیلم سینمایی «ستاره‌ای متولد شده است» (A Star Is Born) مشاهده کردیم، بازیگر بی‌نظیری نیز هست، اما میراث او چیزی ورای صنعت نمایش است. او برای نسل‌های آینده نیز الهام‌بخش عشق و آزادی خواهد بود».

محمد صلاح

بسیاری از مردم دنیا، محمد صلاح را بخاطر دریبل‌هایش، سرعتش و گل‌هایی که می‌زند، یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان می‌دانند. او در مصر به‌دنیا آمده و درحال حاضر برای تیم لیورپول انگلیس بازی می‌کند. او مبالغ زیادی را به پروژه‌های مربوط به کمک به فقرا اهدا می‌کند؛ به‌خصوص در شهر زادگاه خودش، ناگریگ؛ همین کمک‌ها باعث شده که در این شهر، یک مدرسه و یک بیمارستان تاسیس شود.

جان اولیور، مجری شوی تلویزیونی، درباره مو صلاح گفته: «مو به نمادی برای مصری‌ها، انگلیسی‌ها و مسلمانان سرتاسر دنیا تبدیل شده و ازطرفی به‌عنوان شخصی فروتن، بافکر و دوست‌داشتنی نیز شناخته می‌شود؛ کسی که درباره صفات و شهرتش، فخرفروشی نمی‌کند».

مارک زاگربرگ

مارک، هم‌بنیانگذار و مدیر کمپانی فیسبوک است. او در ۲۳ سالگی، تبدیل به یکی از جوانترین میلیاردر‌های خودساخته در دنیا شد. نام مارک هم مانند میشل اوباما، برای چهارمین بار است که در این فهرست قرار می‌گیرد.

شون پارکر، تاجر و دوست مارک، درباره او گفته: «مارک، بیشتر از هر شخص زنده دیگری، دنیا را تغییر داده، اما جای تعجب است که خودش تغییری نکرده؛ او هنوز هم همان مرد مهربان، خوشرو و کمی خجالتی ۱۵ سال پیش است؛ زمانی که او را برای اولین بار دیدم».

پت مک‌گریث

او میکاپ‎آرتیست (گریمور و آرایشگر) اهل برتانیاست که ملکه انگلستان، بخاطر خدماتش، جایزه MBE را به او اهدا کرده است. بسیاری از مردم، او را یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان گریمور دنیا می‌دانند. پت بخاطر تکنیک‌های گریم خاص، ماجراجویانه و نوآورانه‌اش معروف شده است.

بورلی جانسون سوپرمدل درباره او گفته: «پت مک‌گریث باعث شد که ما دیده شویم. گریم او چیزی فراتر از عالیست؛ به‌خصوص استفاده او از رنگ‌های زیبا و خاص. معمولا گریمور‌های معروف چنین کاری انجام نمی‌دهند. مردم از ریسک کردن و امتحان کردن کار‌های جدید می‌ترسند».

کریسی تیگان

کریسی، به‌عنوان یک مدل، مادر و خوراک‌شناس! جایگاه بزرگی در دنیا برای خود دست‌وپا کرده است. او با جان لجند خواننده ازدواج کرده و دو فرزند دارد. کریسی، دو کتاب آشپزی هم نوشته و مجری برنامه تلویزیونی نیز هست. او مدافع فعال حقوق زنان و مهاجران هم هست.

اریک ریپرت، دوست کریسی، که خودش آشپز است، درباره او گفته: «خصوصیتی که بیشتر از هرچیز دیگر در کریسی دوست دارم، این است که او خود خودش است. او مسحورکننده و شیک است و به نمادی برای مردم تبدیل شده، اما کاملا قابل‌دسترسی و خوش‌برخورد و گرم است؛ و مهمتر از همه اینکه، زنی است که به مادر بودن خود افتخار می‎‌کند و همسری بسیار حامی نیز هست. من واقعا او را تحسین می‌کنم».

نینجا (تایلر بلوینس)

نینجا تاثیرگذارترین استریمر (کسی که بازی ویدئویی انجام می‌دهد و آن را برروی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد) پلتفرم توییچ در سرتاسر دنیاست.

او بیش از ۱۴ میلیون فالوئر در این شبکه اجتماعی داشته و ویدئوهایش در یوتیوب، تقریبا ۲۲ میلیون بیننده دارند. او ابتدا با استریم کردن بازی فورتنایت (Fortnite) معروف شد و پس از آن به‌سرعت تبدیل به یک نماد شد. تاثیر او بر نوجوانان و جوانان، یکی از مهمترین عواملی بود که باعث شد، کانون هواداران این بازی ساخته شود.

جوجو اسمیث-شوستر، بازیکن یکی از تیم‌های باشگاهی فوتبال آمریکا، درباره او گفته: «نینجا نقش بزرگی در اعتبار دادن به ورزش‌های الکترونیکی داشت. او یک افسانه واقعیست؛ کسی که بازی‌های ویدئویی را به جایگاه امروزی‌اش رسانده و ما بهمین خاطر بسیار مدیونش هستیم».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید