ساخت ابر خودرو پورشه با موتور فرمول یک

کدخبر: ۳۱۴۵۵۷
​اقتصاد نیوز:پس از کسب موفقیت در مسابقات استقامت و لمانز در سالیان اخیر، پورشه حضور خود در مسابقات اتومبیل رانی را محدود به مدل های ارتقا یافته شهری خود همچون 911 RSR کرده بود.
ساخت ابر خودرو پورشه با موتور فرمول یک

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، زمزمه های بسیاری برای حضور پورشه‌ در مسابقات فرمول یک به عنوان یک تیم جدید شنیده می شد اما این مسئله هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفت و پورشه با اعلام حضور در مسابقات فرمول E که نسخه تمام برقی مسابقات فرمول یک به شمار می رود علاقه مندان خود را به شدت شگفت زده کرد.

porsche-919-hybrid-evo-breaks-nurburgring-lap-record-14

اما این تمامی قضیه نیست و حال صحبت هایی منتشر شده که پورشه‌ واقعا علاقه مند به حضور در مسابقات فرمول یک پس از سالها غیبت بوده است و به همین دلیل موتور مخصوص خودروهای فرمول یک را توسعه داده و تولید کرده است.

پورشه به طور میانگین هر 10 سال یک بار یک ابر خودرو به عنوان پرچمدار محصولاتش تولید می کند تا قدرت این شرکت را به رخ رقبای خود بکشد. پورشه 918 اسپایدر در این دهه و پورشه کررا GT در دهه گذشته این نقش را برای پورشه بازی کرده اند و از همین حالا پورشه‌ و تیم مهندسی Weissach خود را برای ساخت ابرخودروی آینده شرکت پورشه آماده می کنند.

پیش از این زمزمه های بسیار زیادی مبنی بر این که ابرخودروی آینده شرکت پورشه‌ به صورت تمام برقی خواهد بود شنیده می شد. با این وجود به نظر می رسد که فن آوری فعلی خودروهای برقی به استاندارد های مورد نیاز پورشه برای ساخت یک پرچمدار جدید نرسیده است.

پورشه‌ و شرکت مادر آن یعنی فولکس واگن سرمایه گذاری عظیمی بر روی باتری های حالت جامد که نسل جدید باتری ها خواهند بود کرده اند. این باتری ها با کاهش وزن، برد حرکتی بیشتر و عملکرد بهتر به کلی نسل فعلی باتری ها را کنار خواهند زد اما پیشرفت باتری های حالت جامد به آن اندازه نبوده تا پورشه‌ بتواند بر روی آن حساب باز کند.

احتمالا پورشه‌ می خواهد از قوای محرکه ای که هرگز از آن استفاده نکرده است و پروژه آن را کنار گذاشته است استفاده کند و آن قوای محرکه هیبریدی است که پورشه قصد استفاده از آن در مسابقات فرمول یک را داشت.

اگر این خبر درست باشد ابرخودروی جدید شرکت پورشه‌ به رقیب مستقیم مرسدس AMG One تبدیل خواهد شد. ابر خودروی مرسدس بنز از قوای محرکه قهرمان فرمول یک یعنی  مرسدس AMG نیرو می گیرد. مرسدس در سالهای گذشته فرمول یک را تبدیل به قلمرو خود کرده است و هیچ تیمی نتوانسته عنوان قهرمانی را از چنگ آن در بیاورد.

در هر صورت باید منتظر آینده بسیار هیجان انگیزی برای گوزن اشتوتگارتی و برنامه های جذاب آن باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید