آنفلوآنزا، مدارس جاجرم را به تعطیلی کشاند

کدخبر: ۳۱۵۶۷۴
اقتصادنیوز : مدارس دوره ابتدایی در شهرستان جاجرم در خراسان شمالی، به علت شیوع بیماری آنفلوانزا، در روز سه‌شنبه -فردا- تعطیل اعلام شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،این در حالی است که هنوز تعطیلی مدارس در سایر شهرستان های خراسان شمالی اعلام نشده است.

بر اساس اعلام مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، فرمانداران به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان ها، در خصوص تعطیلی مدارس تصمیم گیری می کنند.

سرپرست معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم گفت: شیوع آنفلوآنزا در مدارس استان، حاد و نگران کننده نیست و برای کنترل این بیماری، آموزش های لازم توسط مدیران، معاونان و مراقبان سلامت در مدارس داده شده است.

مهدی خطیب زاده اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی استان، قرار است کارشناسان این دانشگاه در مدارس حضور یابند و نسبت به آموزش های لازم به دانش آموزان و معلمان، اقدام کنند.

وی افزود: به خانواده ها توصیه می شود مراقبت های لازم را برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا انجام دهند و در صورت بیمار شدن فرزندانشان، آنان را به مدرسه نفرستند.

سرپرست معاونت تربیت‌ بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی درباره تعطیلی مدارس به علت شیوع آنفلوآنزا گفت: این اقدام نمی تواند در کنترل بیماری نتیجه‌بخش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم با بیان اینکه شرایط استان برای تعطیلی مدارس بحرانی نیست گفت: با توجه به شیوع آنفلوآنزا و نگرانی های والدین، گزارش های شهرستان ها را در این خصوص به استانداری ارائه کردیم و کارگروه سلامت تشخیص داد شرایط استان در این باره بحرانی و قرمز نیست و آنفلوانزا در حال فروکش کردن است.

عباس سعیدی اظهار داشت: به روسای آموزش و پرورش شهرستان ها اعلام کردیم با فرمانداران، وضعیت ابتلای دانش آموزان به آنفلوانزا را بسنجند و برای تعطیلی مدارس در هر پایه و مقطع تحصیلی تصمیم گیری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی هم گفت: دوره انتقال بیماری آنفلوآنزا به دیگران، پنج تا هفت روز است از این رو، تعطیلی یکی دو روزه مدارس نمی تواند در کنترل بیماری نتیجه بخش باشد.

دکتر افشین دلشاد اظهار داشت: از آنجا که بیماری هنوز در جامعه شیوع دارد، تعطیلی یکی دوروزه مدارس نمی تواند چرخه بیماری را قطع کند از این رو، تعطیلی مدارس توصیه نمی شود.

بیماری آنفلوآنزا تاکنون در استان خراسان شمالی ۶ نفر را به کام مرگ کشانده است.

۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار مدرسه خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید