طبق نظرسنجی رسانه‌های عبری زبان هیچ حزب سیاسی در اسرائیل قادر به تشکیل کابینه نیست

کدخبر: ۳۲۰۵۸۲
اقتصاد نیوز: طبق نتایج دو نظرسنجی، تمامی احزاب سیاسی اراضی اشغالی در صورت برگزاری انتخابات جدید، قادر به تشکیل ائتلافی دولتی نخواهند بود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس نتایج دو نظرسنجی که روزنامه‌های عبری زبان "یسرائیل هیوم" و "ماکور ریشون" منتشر کردند، اگر انتخابات پارلمانی روز جمعه برگزار شده بود، حزب میانه و چپ حداکثر ۵۹ کرسی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و حزب راست حداکثر ۵۸ کرسی به دست می‌آورد.

در نظرسنجی دیگری که سایت عبری زبان "والا" عصر پنج‌شنبه منتشر کرد نیز نتایج انتخابات به همین شکل هستند.

بر اساس این نظرسنجی حزب کار و حزب دموکرات در صورتی که هر کدام به صورت مستقل در انتخابات شرکت کنند، هر کدام پنج کرسی و در صورتی که به شکل مشترک شرکت کنند، ۱۱ کرسی به دست می‌آوردند، البته باید به این نکته توجه داشت که اتحاد این دو حزب هنوز مورد بحث است.

روزنامه ماکور ریشون گزارش داد، آنچه مانع از تشکیل ائتلاف حزب‌های راست‌گرا می‌شود، مساله پیوستن یا نپیوستن حزب "اوتساما یهودیت" به ریاست ایتامار بن گویر به آن است.

گروه‌های سیاسی رژیم صهیونیستی پس از انتخابات پارلمانی اخیر در سپتامبر گذشته برای اولین بار در تاریخ این رژیم موفق به تشکیل ائتلافی دولتی نشدند و قرار است انتخابات پارلمانی جدیدی در مارس آتی برگزار شود.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید