برای دومین بار در دو هفته اخیر رخ داد؛

رایزنی ظریف و بن‌علوی در تهران

کدخبر: ۳۲۲۱۴۰
اقتصادنیوز؛ یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان که برای دومین بار ظرف دو هفته اخیر به تهران سفر کرده، ساعتی قبل با همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو کرد.
رایزنی ظریف و بن‌علوی در تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان که برای دومین بار ظرف دو هفته اخیر به تهران سفر کرده، ساعتی قبل با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و به گفتگو نشست.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه روز گذشته از سفر یک مقام منطقه به تهران خبر داد ولی جزییاتی ارائه نکرد و گفت که در صورتی قطعی شود اطلاع رسانی خواهد شد و امروز هم این سفر را در راستای رایزنی‌های مستمر بین ایران و عمان برشمرد.

وزیر خارجه عمان ۱۷ دی ماه برای شرکت در نشست مجمع گفتگوی تهران به ایران آمد و ضمن شرکت در این نشست با همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو کرد.

ظریف  ۱۱ آذر ماه میزبان همتای عمانی خود در تهران بود و یوسف بن علوی در سفر ۲ روزه‌ای که به تهران داشت ضمن دیدار با ظریف، با حسن روحانی رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی به گفتگو نشست.

«یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان ۳۰ اردیبهشت ماه به منظور انجام سفری چند ساعته به تهران آمد و با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد و پنجم مرداد ماه نیز برای دومین بار به تهران سفر و با ظریف دیدار کرد.

وزرای خارجه ایران و عمان شهریور سال جاری نیز در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با هم دیدار کرده بودند.

وزیر خارجه ایران دوم دی ماه نیز سفری دو روزه به مسقط داشت. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز ۲۲ دی ماه برای شرکت در مراسم بزرگداشت سلطان پیشین عمان و تبریک به «هیثم بن طارق» سلطان جدید سفری چند ساعته به مسقط داشت و روز جمعه ۲۷ دی ماه در مسیر بازگشت از هند و در توقفی کوتاه در مسقط و دیدار و گفتگو با همتای کانادایی با یوسف بن علوی هم دیدار و با بدرقه او تهران را به مقصد مسقط ترک کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید