مخالفت بلتون برای امضای یک استشهادنامه علیه ترامپ

کدخبر: ۳۲۴۱۱۶
اقتصاد نیوز: رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا از مخالفت مشاور سابق امنیت ملی آمریکا برای امضای یک استشهادنامه علیه ترامپ خبر داد.

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا حاضر به امضای یک استشهادنامه درباره سوء رفتار دونالد ترامپ در قبال اوکراین نشده است.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا خواستار امضای این استشهادنامه توسط بولتون شده بودند.

وی در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی گفت: پس از رای هفته گذشته مجلس سنا در مخالفت با حضور شهود بیشتر یا ارائه اسناد و مدارک بیشتر در روند محاکمه استیضاح ترامپ، دموکرات‌ها از بولتون خواستند تا استشهادی را علیه سوء رفتار ترامپ در پرونده جنجالی اوکراین امضا کند ولی وی با این درخواست مخالفت کرد.

وی افزود: به هر دلیلی بولتون ظاهرا مایل بود تا در مجلس سنا شهادت دهد ولی به نظر می‌رسد برای نجات کتابش در نهایت از این اقدام منصرف شد.

مجلس سنای آمریکا اخیرا ترامپ را از هر دو اتهام مطرح شده در پرونده استیضاح تبرئه کرده است.

دموکراتها از بولتون خواسته بودند تا در مجلس سنا و در برابر سناتورها شهادت دهد.

نیویورک تایمز پیش از این فاش کرد که جان بولتون در کتاب تازه‌اش که هنوز منتشر نشده افشاگری‌هایی علیه رییس جمهوری آمریکا انجام داده است.

بولتون در این کتاب که بخش‌هایی از آن به دست نیویورک‌تایمز رسیده، نوشته است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در ما اوت 2019 (شهریورماه) به وی گفته بود که کمک نظامی 391 میلیون دلاری به اوکراین را متوقف می‌کند.

دونالد ترامپ در توئیتی در واکنش به افشاگری‌های جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید نوشته است: من هرگز به بولتون نگفتم که کمک مالی به اوکراین با تحقیقات مربوط به دموکراتها پیوند خورده است، از جمله بایدن‌ها.

وی در ادامه افزود: در واقع، او هرگز در آن زمان نسبت به این مساله اعتراض نکرد. اگر جان بولتون چنین چیزی را گفته است، تنها برای فروش کتابش بوده است. متن تماس های تلفنی من با زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ثابت می کند که هیچ فشاری و هیچ گونه مشکلی وجود نداشته است. رئیس جمهور و وزارت خارجه اوکراین نیز این مساله را تایید کرده‌اند.

ترامپ نوشت: علاوه بر این من با زلنسکی در سازمان ملل دیدار کردم. دموکراتها گفته‌اند که من هرگز با او دیدار نکردم و کمک مالی به اوکراین را بدون هیچ شرط و تحقیقاتی آزاد کردم. من همین طور به اوکراین اجازه دادم تا موشک‌های ضد تانک ژاولین را خریداری کند. دولت من کارهایی فراتر از دولت قبلی انجام داده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید