ولایتی: دوره حضور آمریکا در عراق و سوریه سرآمده‌است

کدخبر: ۳۲۴۴۴۴
اقتصادنیوز : مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل گفت: امروز به برکت خون شهید سلیمانی دوره حضور آمریکایی‌ها در عراق و سوریه به سر آمده و پس از آن هم با تصمیم مجاهدان افغان، نوبت اخراج آمریکایی‌ها از افغانستان است.

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،علی اکبر ولایتی شنبه شب در مراسم بزرگداشت اربعین شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مدرسه امام کاظم(ع) قم با بیان این مطلب افزود: حیات و شهادت این مجاهد سرافراز اسلام و انقلاب، پر از آثار و برکات بود و ترور وی از سوی آمریکایی ها، اوج حماقت آنها را نشان داد.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها تصور می کردند با ترور شهید سلیمانی جبهه مقاومت رو به خاموشی می رود، خاطرنشان کرد: راهپیمایی مردم و تشییع پیکر مطهر شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس در ایران و عراق بی نظیر بود و اشتباه محاسباتی آمریکایی ها را به رخ کشید.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل تصریح کرد: راهپیمایی مردم عراق همه اختلافات درونی آنها را از میان برد و باعث شد عراقی ها شعار «مرگ بر اسرائیل» که در این کشور مرسوم نبود را در این راهپیمایی سردادند.

وی با اشاره به حمله به نیروهای آمریکایی و متحدان آنها در منطقه به ویژه در افغانستان و یمن و سوریه پس از شهادت شهید سلیمانی، گفت: پارلمان عراق به اخراج آمریکایی ها رأی داد.

ولایتی طرح احمقانه و خبیثانه «معامله قرن» را موجب متحد شدن همه گروه های فلسطینی دانست و گفت: مقام معظم رهبری از زمان رئیس جمهوری نیز پشتیبان نهضت های اسلامی بوده و امروز گروه های مقاومت در منطقه محصول تدبیر و سیاست ایشان است.

وی در پایان با بیان اینکه محور مقاومت در تهران، دمشق، بغداد، بیروت و فلسطین همچنان زنده بوده و زنده خواهد ماند، اظهار داشت: تا زمانی که پرچم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این کشور برافراشته است، پیروزی و نصرت از آن ما خواهد بود.

مراسم بزرگداشت اربعین شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، بهرام سرمست استاندار قم و جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه، مسؤولان اجرایی و اقشار مختلف مردم در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد./

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید